يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: مالکان و رانندگان خودروها به دلیل تأمین روشنایی بیشتر در سطح معابر از نورهای خیره کننده«زنون» استفاده نکنند.

به گزارش دیارجنوب ، سرهنگ «محمد صادقی» پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مأموریت‌های پلیس راهور و با توجه به افزایش تردد وسایل نقلیه با چراغ‌های زنون و خیره کننده و یا دارای نقص در سامانه روشنایی، با اجرای طرح‌های کنترلی، شناسایی و برخورد با تخلفات رانندگی در سطح معابر شهری استان بوشهر، پلیس راهور استان در مجموع ۹ ماه، تعداد چهار هزار و۹۶۹ وسیله نقلیه دارای چراغ‌های زنون و خیره کننده و همچنین تعداد هشت هزار و ۶۴۲ دستگاه وسیله نقلیه به علت نداشتن و یا نقص در سامانه روشنایی شناسایی و توسط همکاران اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر در افزود: با استناد به موادی از قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و همچنین آئین نامه مربوطه، مالکان و رانندگان خودروها به دلیل تأمین روشنایی در سطح معابر نباید که از نورهای خیره کننده استفاده کنند و در صورت نقص در سامانه روشنایی، راننده مسئولیت دارد و باید در کوتاه‌ترین زمان این نقیصه را مرتفع کند و از هر گونه تأخیر در رؤیت برای خود و دیگران در رانندگی اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر همه شهروندان را ملزم به اجرای قانون و مقررات رانندگی دانست و بر رعایت حقوق شهروندی در ترافیک تاکید کرد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group