يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به تثبیت حدود ۱۰۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بر اساس طرح کاداستر گفت: تاکنون برای بیش از ۵۵ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سند مالکیت حدنگاری صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب ، محمدرضا بزرگمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، ثبت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان بوشهر خارج از نوبت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تا پایان سال جاری، ثبت اراضی کشاورزی و صدور سند برای این اراضی خارج از نوبت معمول و به‌صورت ویژه در دستور کار اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر قرار دارد.

وی نقش صدور سند در جلوگیری از اختلافات ملکی را مهم دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش روزافزون قیمت زمین و لزوم پیشگیری از اختلافات ملکی، شایسته است کشاورزان استان با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک در شهرستان‌های محل سکونت نسبت به ثبت اراضی کشاورزی خود برای صدور اسناد ملکی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از تشکیل قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برای ثبت اراضی کشاورزی و صدور سند خبر داد و بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال حدود 109 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تثبیت شده است. در این راستا سند مالکیت 55 درصد از اراضی زراعی استان بوشهر صادر و تحویل کشاورزان شده است.

وی با اشاره به جانمایی 100 درصد اراضی منابع طبیعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این حوزه بیش یک میلیون و 712 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر جانمایی شده و از این میزان یک میلیون و 669 هزار هکتار آن تثبیت شده است.

بزرگمهر اضافه کرد: برای یک میلیون و 661 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی استان بوشهر یک‌هزار و 548 سند مالکیت صادر شده است. تاکنون برای بیش از 99.5 درصد اراضی منابع طبیعی استان بوشهر سند مالکیت بر اساس نقشه کاداستر صادر شده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group