سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تعریض جاده نینیزک به کلمه مشکل مالی ندارد، گفت: در صحن مجلس یک هزار و ۱۹۶ تذکر و ۷۴۳ سؤال مطرح کردم.

به گزارش دیارجنوب، ابراهیم رضایی در نشست خبری روز شنبه ۱۱ آذرماه در تشریح اقدامات و عملکردهای خود در مجلس در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: برای مسکن 3 قانون مصوب کردیم و در بحث خودرو طرح ساماندهی صنعت خودرو تصویب، تائید و ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در بحث سلامت مردم مصوبات بیمه رایگان، صندوق حمایت از بیماران خاص، اختصاص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به خوزه سلامت و تصویب بیمه درمان ناباروری ازجمله قانون‌های مصوب در مجلس بود.

وی بابیان اینکه یکی از مطالبات مردم از مجلس بحث شفافیت بود ابراز داشت: از ابتدای ورودم به مجلس همه آراء را به صورت شفاف منتشر و منعکس کردم.

rezaee nashast 1

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته وام ازدواج 400 درصد افزایش‌یافته گفت: پس از 3 سال تلاش مجلس و مذاکرات در هفته‌های گذشته مجلس بالأخره تصویب کرد که طی سه سال گذشته حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق شاغلین برسد.

وی در ادامه تأکید کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق سربازان ازجمله اقدامات دیگر در مجلس بود.

رضایی از انجام 743 سؤال و 1196 تذکر خود در مجلس خبر داد و بیان داشت: 80 تحقیق و تفحص در مجلس تصویب شد و هم‌اکنون عضو کمیته تحقیق و تفحص صادرات پتروشیمی‌ها هستم.

وی از ارائه شکایتی در خصوص عدم جذب جوانان بوشهری در شرکت نفت در مجلس خبر داد و اذعان داشت: نتیجه این شکایت سهمیه کامل جوانان استان بوشهر در آزمون نفت بود.

وی از متحول‌شدن دشتستان نسبت به قبل خبر داد و ابراز داشت: در حوزه‌های مختلف عمران، راه، درمان، آموزش و آب‌کارهای ارزشمندی انجام‌گرفته و در حوزه صنعت نسبت به قبل بهتر شده‌ایم.

rezaee nashast 1

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بودجه‌ای که استان بوشهر از صنعت نفت دریافت کرده با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست گفت: برای دشتستان 2000 میلیارد تومان برای جاده نمازگاه، 2000 میلیارد تومان سد دهرود، 65 میلیارد تومان سد دالکی، 600 میلیارد تومان آزادراه بوشهر شیراز و 15 میلیارد تومان به ورودی برازجان از سمت شیراز اختصاصی یافته که بخشی از تعهدات نفت بود.

وی در خصوص پیگیری بیمارستان 17 شهریور برازجان گفت: از ابتدای ورود به مجلس روز این پروژه تمرکز داشتم و 2 تا وزیر بهداشت و جهاد کشاورزی و معاون رئیس‌جمهور را برای بازدید و تخصیص اعتبار آوردم و م اکنون فاز 2 پروژه شروع‌شده است.

وی در ادامه بیان داشت: کارهای تخصصی بیمارستان گنجی انجام‌شده و برای توسعه اورژانس از محل مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه سیمان دشتستان 5 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

رضایی در خصوص حل مشکل آب شهرستان تصریح کرد: در اوایل ورود کارم به دنبال تکمیل سد دالکی بودم که اوایل فقط 16 درصد پیشرفت فیزیک داشت و هم‌اکنون به 55 درصد رسیده و پیمانکار پروژه قول آبگیری در پاییز سال آینده را داده است.

این مسئول در خصوص راه نینیزک به کلمه اذعان داشت: سال گذشته اعتبار آن از محل اعتبارات نفت و راهداری تأمین شد و برای تکمیل آن هیچ مشکل مالی وجود ندارد و به زودی کار آن آغاز می‌شود.

وی در ادامه خلاصه‌ای از اقدامات خود در دوران ورود به مجلس را تشریح کرد و خاطرنشان کرد: پاسخگو بودن سیمان دشتستان به مطالبات، فعال کردن پروژه بیمارستان 17 شهریور، توسعه شهرک صنعتی برازجان، آغاز احداث مجتمع پتروشیمی، به حداکثر رساندن اشتغال در پارس جنوبی و فعال نمودن بی‌سابقه پروژه سد دالکی ازجمله اقدامات مهم این مدت بوده است.

rezaee nashast 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group