يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر از صادرات ۴۰۰ هزار یورویی شرکت ها و رتبه نخست استان در تولید جلبک در سطح کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۸ اختراع جدید در این استان ثبت شده است.

به گزارش دیارجنوب، رحمان دشتی در نشست خبری روز شنبه 11 آذرماه بابیان اینکه آغاز فعالیت پارک علم و فناوری در استان بوشهر را سال 84 عنوان کرد که آن موقع ذیل استانداری بود و در سال 87 به‌صورت مستقل درآمد اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوری حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه تا رسیدن به محصول و بازاریابی آن است.
وی اضافه کرد: خدماتی از قبیل فضای استقرار، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و مشاوره فنی و تخصصی به این شرکت‌ها ارائه می‌شود.
وی بابیان اینکه شرکت علم و فناوری رتبه اول کشور در تولید جلبک را دارد ابراز داشت: جلبک درزمینهٔ متعدد از قبیل غذایی و انسانی تا مراقبت‌های ویژه کاربرد دارد.
وی تأکید کرد: دو شرکت در حوزه جلبک فعالیت دارند که سالانه ۲۰ تن تولید دارند.

nashast park 1

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر با تأکید بر دریا، توسعه دریا محور و اقتصاد دریا به‌عنوان یکی از اولویت‌ها اذعان داشت: صنایع و خانه‌های خلاق از دیگر اولویت‌های پارک فناوری هستند که در دشتی، دشتستان و گناوه وجود دارند و در آن شرکت‌ها خدمات متعددی ارائه می‌دهند.
وی بیان داشت: حوزه هوش مصنوعی و کشاورزی، سلامت و شیلات و انرژی در اولویت‌های بعدی پارک فناوری قرار دارند.
وی از استقرار 165 شرکت دانش‌بنیان و فناورانه در پارک علم و فناوری استان بوشهر خبر داد و گفت: از این تعداد 51 شرکت دانش‌بنیان هستند که 32 شرکت آن در پارک مستقر هستند و 300 شغل جدید در شش‌ماهه سال جاری توسط آن‌ها ایجادشده است.

nashast park 1

وی تأکید کرد: برای اولین بار در استان بوشهر ۴۰۰ هزار یورو در شش ماه گذشته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان صادرات انجام‌شده است.
وی میزان اشتغال پایدار ایجادشده کل شرکت‌های استان بوشهر را یک هزار و 500 نفر عنوان کرد و ابراز داشت: هم‌اکنون در گناوه، دشتستان و بوشهر مرکز پارک علم فناوری وجود دارد که به‌زودی در عسلویه هم افتتاح خواهد شد.
وی بابیان اینکه کل شرکت‌های پارک علم و فناوری به 350 میلیارد تومان نیاز دارند گفت: با جذب 57 میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ در سال جاری رتبه اول کشور را کسب کردیم که این تسهیلات به 21 شرکت داده شد که 13 شرکت آن تسهیلات عمده گرفتند و مابقی متناسب با نیاز شرکت تسهیلات گرفتند.

nashast park 1

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سال جاری بیان داشت: هفتمین نمایشگاه ساخت داخل نفت گاز و پتروشیمی در عسلویه از 19 تا 22 آذر با حضور 150 شرکت دانش‌بنیان، پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات صنعت نفت ایران در عسلویه و نمایشگاه سلامت ایمنی و محیط‌زیست پارس جنوبی از 11 تا 13 دی‌ماه و پانزدهمین نمایشگاه نفت گاز پتروشیمی در پارس جنوبی در بهمن‌ماه برگزار می‌شوند.
دشتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد رتبه پارک علم و فناوری استان بوشهر در سطح کشور گفت: سال قبل رتبه 28 کشور بودیم که با توجه به اینکه پارک‌ها در کشور به 3 سطح تقسیم می‌شوند هم تاکنون در سطح 2 کشور هستیم که با تکمیل زمین شهرک گلستان در رتبه کشوری ارتقا خواهیم یافت.
وی در ادامه بیان داشت: ازجمله دستاوردهای حضور شرکت‌های فناوری در نمایشگاه انعقاد قرارداد 40 میلیارد تومانی یکی از شرکت‌ها بود.
وی بابیان اینکه واگذاری زمین در منطقه آزاد به پارک علم و فناوری رسماً عملیاتی نشده ابراز داشت: 8400 مترمربع زمین پارک فناوری در محدوده منطقه آزاد است و در شهرک صنعتی 2 بوشهر 10 هزار مترمربع است که 1800 مترمربع سوله در آن احداث‌شده است.

nashast park 1

وی تأکید کرد: در شهرک صنعتی 2 بوشهر به‌زودی سوله چهارم ساخته می‌شود و در شهرک صنعتی برازجان یک سوله داریم و اعتبار ساخت سوله دوم هم با تلاش نماینده دشتستان، فرمانداری و دیگر مسئولین که از طریق اعتبارات فرمانداری تأمین شد.
وی در ادامه اذعان داشت: در سال جاری 3 شرکت جدید جذب 20 شرکت در مراحل هسته‌ای و گزینش هستند و 60 شرکت در نوبت داوری قرار دارند.
رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال جاری 8 اختراع معادل 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته ثبت‌شده است خاطرنشان کرد: همچنین 25 علائم تجاری در سال جاری ثبت‌شده و 3 طرح صنعتی اجراشده است.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group