يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تعداد بالایی از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی در استان در این مرحله توسط هیات های اجرایی مورد تایید قرار گرفته و بخشی به جهت نقص در پرونده یا بارگذاری‌نکردن سابقه پنج ساله اجرایی احراز نشدند.

به گزارش دیارجنوب ، "اکبر پورات" با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: یکی از فرایندهای مهم انتخابات که بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات‌های اجرایی و معتمدین مردم بود پشت سر گذاشته شد.

وی افزود: همچنین باید از اعضای هیات‌های اجرایی چهار حوزه انتخابیه استان که با نگاهی برابر و دور از جانبداری و بر پایه قانون به اجرای وظایف قانونی خود پرداختند یاد شود.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: تعداد بالایی از داوطلبان در این مرحله مورد تایید قرار گرفتند و بخشی هم به جهت نقص در پرونده یا عدم بارگذاری سابقه پنج ساله اجرایی عدم احراز شدند.

پورات گفت: در گام بعدی و در طول هفته جاری، موضوع آموزش تخصصی فرمانداران، بخشداران و معاونین سیاسی فرمانداران در استان‌های فارس و تهران در حال برگزاری است و این دوره‌ها تداوم خواهد یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: در سطح استان بوشهر نیز دوره‌های آموزشی برای هیات‌های اجرایی برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی لازم برای تعیین محل، تعداد شعب و همچنین اعضای اجرایی شعب و نمایندگان فرماندار در شعب در حال بررسی و اجرا است که یکی از وظایف و رسالت‌های مهم هیات اجرایی است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: همچنین طی روزهای آینده سامانه شفافیت و نظارت بر تامین منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان از سوی ستاد انتخابات کشور رونمایی خواهد شد و این موضوع برای اولین بار است که با جدیت و نظام‌مند به آن پرداخته خواهد شد.

پورات اظهار کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت استان و مرکزی از ۲۵ آبان تا ۱۴ دی ماه خواهد بود که ۱۵ و ۱۶ دی ماه نتایج آن ابلاغ می‌شود.

وی افزود: جهت دریافت اعتراضات هم به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه خواهد بود و بررسی شکایات و اعلام نظر قطعی شورای نگهبان ۳۰ روز از ۲۰ دی ماه تا ۱۹بهمن ماه انجام می‌شود.

در مرداد ماه امسال، ۴۹۴ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر اقدام به پیش ثبت نام کرده بودند که در نهایت، ۲۶۴ ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

بر اساس آمارها، در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۱۷۸ نفر، در حوزه دشتسان ۹۱ نفر، در حوزه دشتی و تنگستان ۱۰۰ نفر و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۲۵ نفر پیش ثبت نام کرده بودند.

آمارهای نهایی نشان می دهد که به ترتیب در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۹۳ نفر، دشتستان ۴۹ نفر ، دشتی و تنگستان ۵۲ نفر و کنگان ، دیر، جم و عسلویه ۷۰ نفر اقدام به ثبت نام نهایی کرده اند.

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم از ۹۳ داوطلب، ۶۰ نفر تایید، پنج نفر عدم تایید، ۲۰ نفر عدم احراز صلاحیت و هشت نفر هم انصراف داده‌اند.

در حوزه انتخابیه دشتستان از ۴۹ نفر داوطلب، ۲۴ نفر تایید، ۶ نفر عدم تایید، ۱۸ نفر عدم احراز صلاحیت شد و یک نفر هم انصراف داده است.

در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان از ۵۲ داوطلب، ۳۳ نفر تایید، ۹ نفر عدم تایید و ۱۰ نفر هم عدم احراز صلاحیت شده است.

در حوزه انتخابیه کنگان، عسلویه، جم و دیر از ۷۰ داوطلب ۳۶ نفر تأیید، ۲ نفر عدم تأیید و ۳۰ نفر هم عدم احراز صلاحیت شده و ۲ نفر هم انصراف دادند.

امسال ۴۳۱ نفر شامل ۴۰۹ نفر مرد و ۲۲ نفر زن به عنوان معتمدین اجرایی حضور دارند که در بین این افراد وکیل دادگستری، پزشک، کشاورز، استاد دانشگاه، روحانی، فرهنگی و کارمند دیده می شود.

تحصیلات هفت نفر از این افراد دکتری، ۶۴ نفر کارشناس ارشد، ۱۶۴ نفر لیسانس،۴۲ نفر فوق دیپلم، ۶۰ نفر دیپلم، ۱۳ نفر زیر دیپلم ، ۷۳ نفر درس خارج و هشت نفر سطح یک حوزه هستند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group