شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

در آخرین روز از هفته کتاب، در آیین هایی کلنگ ساخت دو کتابخانه در روستاهای دورودگاه و بُنداروز شهرستان دشتستان به زمین زده شد.

به گزارش دیارجنوب ، در آخرین روز از هفته کتاب، در آیین هایی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، فرماندار شهرستان دشتستان، مسئولین محلی و خیرین، کلنگ ساخت دو کتابخانه در روستاهای دورودگاه و بُنداروز شهرستان دشتستان به زمین زده شد.
حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این آئین ها، با بیان اینکه نقش کتابخانه در پیشرفت جوامع روستایی بی بدیل است به طوری که هیچ جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: روستا یا شهری که اهل کتاب و مطالعه باشد قطعاً موفق تر، با نشاط تر، با انگیزه تر و پویاتر است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه کتابخانه های عمومی روستاهای دورودگاه و بنداروز هر کدام به متراژ 280 متر مربع احداث خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار این دو پروژه در مجموع بالغ بر 80 میلیارد ریال است که نیمی از این اعتبار توسط خیرین، دهیاری و نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی و نیمی دیگر از اعتبار آن نیز از محل تملک دارایی توسط فرمانداری دشتستان تأمین خواهد شد.
وی افزود: سقف مدت زمان ساخت این دو پروژه 24 ماه است اما اگر اعتبارات به طور کامل تخصیص یابد، پیش بینی می کنیم که این دو پروژه طی یکسال آینده ساخته و به بهره برداری برسد و مورد استفاده مردم و جوانان قرار گیرد.
راهب تصریح کرد: با توجه به رویکرد توسعه عدالت فرهنگی دولت سیزدهم، این اتفاق در سایر روستاهایی که جمعیت بیش 2500 نفر داشته باشند نیز خواهد افتاد اما لازمه آن، همراهی خیرین، مردم و دهیاری آن روستاهاست.
احمد بنافی، فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این آئین ها بر تأکید بر اینکه کتاب بر گردن ما حق دارد، اظهار کرد: باید زیرساخت های دسترسی آسان مردم به کتاب را فراهم کنیم.
فرماندار دشتستان افزود: ساخت کتابخانه ها بسیار به ما کمک می کند که جوانان را در جهت تعلیم و تریبت صحیح هدایت کنیم و امروز کلنگ زنی این دو پروژه، برداشتن یک قدم مؤثر و مفید در این راستا است.
وی تصریح کرد: در شهرستان دشتستان نباید بگذاریم که علاقمندان به کتاب مظلوم واقع شوند بلکه باید همه کمک کنند که دشتستان به عنوان یک شهرستان در پیشانی فرهنگ استان و کشور بدرخشد.

eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1eftetah ketab dsht 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group