شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات‌های اجرایی، فعالیت داوطلبان برای تبلیغات بیشتر شده که این امر مغایر قانون است.

به گزارش دیارجنوب ، "اکبر پورات" روز شنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار کرد: به استناد ماده ۷۳ و ۷۵ قانون انتخابات که به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، نیاز است مراقبت ویژه ای در خصوص فعالیت های انتخاباتی در ساعات اداری و یا جانبداری از داوطلبان به هر نحوی که مجموعه دولت و ستاد انتخابات را متهم به عدم رعایت بی طرفی می کند، انجام شود.

وی افزود: از ویژگی های برجسته قانون انتخابات جدید، موضوع رعایت عدالت و ایجاد فرصت برابر در خصوص تبلیغات برای تمامی داوطلبان است.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر تصریح کرد: در این زمینه مقرر داشته تا هیات بررسی تبلیغات یک هفته پس از ثبت نام به استناد ماده ۸۱ تشکیل شده و این موضوع را دنبال کند.

پورات ادامه داد: همچنین دستگاه های موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری را موظف کرده تا امکاناتی که می شود در زمینه تبلیغات عمومی برای انتخابات استفاده کرد تا یک ماه پیش از شروع تبلیغات به این هیات که با ریاست استاندار یا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی برگزار می گردد معرفی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: انتخابات موضوع مهم و تکلیف همگانی است و همه ظرفیت های استانی باید برای برگزاری انتخاباتی باشکوه پای کار باشد و در این راستا طبق ماده ۱۳ قانون انتخابات مطابق قانون عمل خواهیم کرد و با هیچ سازمان اداری تعارفی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به لزوم تقویت ارتباط رسانه ای مدیران دستگاه های اجرایی با صداوسیمای مرکز بوشهر، سازمان خبرگزاری ایرنا و سایر رسانه ها، بیان کرد: مدیران استان پاسخگویی در برابر رسانه ها در جهت تبیین خدمات ارزنده و بی‌شمار دولت به عنوان یک اصل دنبال کنند و در برنامه های گفتگویی، انتقادی و عملکردی حضور فعال داشته باشند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group