يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رئیس حوضه‌‌های آبریز رودخانه زهره، جراحی و جنوب کشور از وارد مدار شدن سد باغان و خط آبرسانی شهرستان جم در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی سال آینده ۲ سد دالکی و باهوش در استان بوشهر در مدار آبگیری و بهره‌برداری قرار می‌‌گیرد.

به گزارش دیارجنوب ، مهرزاد احسانی با اشاره به بهبود وضعیت بارش باران در نقاط مختلف، اظهار داشت: برای کنترل و هدایت آبهای ناشی از بارندگی پیش‌بینی لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت کنترل سیلاب و گلوگاه‌های گذر آب مورد توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: امسال بر اساس پیش‌بینی‌ها سال پر بارشی داریم و علاوه بر موضوع اقلیمی شکل بارش‌ها امسال به‌صورت رگبار و سیلابی ارزیابی شده است.

رئیس حوضه‌‌های آبریز رودخانه زهره، جراحی و جنوب کشور با بیان اینکه پاکسازی مجاری عبور مسیرهای آب باران و سیلاب در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یکی از اقدامات موثر کنترل سیلاب و گذر‌های عبور آب است.

احسانی با قدردانی از اقدامات انجام شده برای پاکسازی عبور جریان آب باران و سیلاب گفت: در توسعه سازه‌های هدایت و نگهداری آب باران اقدامات مهمی در استان بوشهر از جمله ساخت سد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده از آب سرزمینی و آب دریا در طرح‌های صنعتی و تولیدی هیچ محدودیتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها که برای استفاده از دریا وجود دارد برنامه‌ریزی لازم به ویژه برای صنایع انجام شده و هیچ محدودیتی برای تخصیص آب صنایع از دریا نیست و اگر نیازی به استفاده از آب دریا وجود دارد با اطلاع‌رسانی اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس حوضه‌‌های آبریز رودخانه زهره، جراحی و جنوب کشور از وارد مدار شدن سد باغان و خط آبرسانی شهرستان جم در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی سال آینده 2 سد دالکی و باهوش در استان بوشهر در مدار آبگیری و بهره‌برداری قرار می‌‌گیرد و مردم پایین دست که سال‌های طولانی منتظر دریافت آب از این 2 سد هستند از برکات و نعمت‌های آن استفاده کنند.

احسانی با اشاره به افتتاح سد خاییز در تنگستان تصریح کرد: کشاورزان مرکز تنگستان آثار وارد مدار شدن سد خاییز مشاهده کردند و ان‌شاءالله از نتایج آبگیری سد باهوش در همین شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: برای توسعه استان بوشهر و استفاده بهتر از آبهای موجود از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود و کمک‌های لازم انجام می‌شود./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group