شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از فارغ التحصیلی ۳۶۱ دانشجو در سالجاری خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان شهر برازجان بعد از ۲۰ سال با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان احیا و راه اندازی شد.

به گزارش دیارجنوب ، رضا درویشی در نشست خبری چهارشنبه 24 آبان با بیان اینکه وظیفه این دانشگاه تربیت معلم تزار انقلابی است اظهارداشت : آموزش معلمان مدارس غیرانتفاعی از وظایف این دانشگاه است و امسال ۵ هزار معلم در کشور آموزش داده می شوند.
وی با بیان اینکه امسال کنکور دانشگاه فرهنگیان مستقل خواهد بود اضافه کرد: امسال ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بوشهر یک هزار و 435 نفر است که هم اکنون 175 نفر مهارت آموز دارد و تا دو هفته آینده 75 نفر دیگر اضافه خواهد شد.
وی از پذیرش دانشجو در رشته های مختلف خبر داد و گفت : در رشته الهیات پسرانه 18 نفر ، علوم اجتماعی 68 نفر و علوم تربیتی 95 نفر پذیرش دارند.
وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان برازجان بعد از 20 سال گفت: این دانشگاه با 4 میلیارد تومان خرید تجهیزات فعال شده و ترم آینده به ظرفیت آن 35 نفر اضافه میشود.

nashast farhangian 1

وی با بیان اینکه امسال ساختمان دو طبقه پردیس علامه طباطبایی با ظرفیت 5/3 میلیارد تومان تکمیل میشود ابرازداشت : برای تکمیل آن دو میلیارد تومان وسایل سرمایشی خریدار شد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در خصوص اجرای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان اذعان داشت: این طرح در زمینی به مساحت 5 تا 10 هکتار اجرا میشود.
وی با بیان اینکه اعتبارات تملک طی دو سال گذشته 10 برابر شده گفت : در سال 1400 بین 500 تا 700 میلیون تومان ، در سال گذشته 9 میلیارد و 100 میلیون تومان و در سالجاری تا الان 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

nashast farhangian 1

وی با بیان اینکه امسال دبیرخانه نماز کشور به دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر داده شده ابرازداشت : امسال قطب شناسه تدریس در کشور بودیم در کنار استانهای تهران –خراسان رضوی –آذربایجان شرقی –کرمانشاه –اصفهان با زیرمحموعه های فارس و کهکیلویه و بویراحمد بودیم.
درویشی از اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: در رشته های ورزشی مقام های خوبی کسب کردیم و در کنار آن برگزاری نشست های تخصصی درحوزه تربیتی ، کارگاه آموزشی علوم تربیتی ، جشنواره قرآن و عترت ، طرح معراج و بزرگداشت تخصصی در حوزه اجتماعی و سیاسی از جمله برنامه های فرهنگی برگزار شده بود.

nashast farhangian 1

وی با بیان اینکه 361 دانشجو فارغ التحصیل داشته ایم گفت : از این تعداد 75 نفر غیر بومی و مابقی بومی هستند.
وی با اشاره به اینکه در مرهماه که آموزش و پرورش با کمبود معلم روبرو بود در 2 مرحله بیش از 300 نفر در حوزه ابتدایی جذب شد تصریح کرد: فارغ التحصیل دبیران اکثریت غیر بومی بودند و در گزینش آنها آموزش و پرورش نظر می دهد و دانشگاه فرهنگیان در گزینش دخالتی ندارد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در پایان با بیان اینکه 500 میلیون تومان برای خرید کتاب در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: تا پاسان سال دو بزرگداشت بزرگ توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group