دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: 300 خانه و موسسه قرآنی در استان بوشهر فعال هستند.

به گزارش دیارجنوب ، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده در نشست خبری چهارشنبه 22 آبان ماه اظهارداشت : در سفر به بوشهر دو موضوع ساختار قرآن و رویکرد جدید سازمان دارالقرآن کریم مورد تاکید است.
وی از تدوین سند راهبردی ۵ ساله سازمان دارالقران کریم طی ماه های گذشته خبر داد و اضافه کرد: این سند به دو ماموریت تمرکز بر فضای انس و تدبیر و استفاده از ابزار رسانه برای گفتمان سازی و فرهنگ سازی آیات قرآن کریم می پردازد.
وی با بیان اینکه 180 آیه قرانی در زمینه تفسیر در نظر گرفته شده است ابراز داشت : از این تعداد 12 آیه که در زمینه حجاب و عفاف هستند تحت پویش مستورا و با انجام کلیپ ، حفظ و مسابقه در نظر گرفته شده که از این پویش روز شنبه رونمایی میشود.

nashast darghoran 1

رییس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با اشاره به اینکه به حافظان قرآن کریم که آزمون داده اند مدرک تخصصی اعطا میشود گفت : سال گذشته 82 حوزه امتحانی در کشور که 2 حوزه در بوشهر وظیفه آزمون را بر عهده داشتند و 10 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و به هزار نفر مدرک تخصصی اعطا شد.

وی از طراحی سامانه ای در خصوص حافظان قران در کشور خبر داد و بیان داشت: از دو سال پیش جریان حفظ عمومی قرآن در کشور در نظر گرفته شد که در آن تعداد حافظان کل قرآن و جزء ها به تفکیک استانها و شهرستانها در نظر گرفته شده است.

nashast darghoran 1

وی با بیان اینکه 9 هزار موسسه و خانه قرآن در کشور فعال است : بدلیل کمبود منابع مالی امکان حمایت از همه موسسات وجود ندارد و در استان بوشهر 300 موسسه و خانه قرآن فعال هستند که از موسسات برتر بدلیل کمبود منابع حمایت میشود.
وی با بیان اینکه باید پایان نامه های دانشگاه ها جهت دهی شوند ابرازداشت: بیش از 80 درصد پایان نامه های دانشگاه به مقوله قرآنی پرداخته شده و فقط 2 درصد به مشکلات جامعه می پردازند.

nashast darghoran 1

تقی زاده از برگزاری رویداد ملی با حضور تمامی فعالان قرانی کشور خبر داد و گفت : با توجه به شرایط استان بوشهر امکان برگزاری این رویداد در بوشهر هست که بیش از 200 فعالان قرانی کشور در این رویداد از ایده ها و تجربه های آنها استفاده میشود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب در خصوص اجرای طرح نورباران در کشور گفت: این طرح با هدف جمع آوری قرآن های فرسوده از مساجد و مجموعه های قرآنی در 10 استان در فاز اول اجرا شد که قرآنهایی که احتیاج به ترمیم و بازسازی دارند جمع آوری میشوند.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group