يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر از تولید سه هزار و ۵۰۰ مگاوات برق و تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند در این استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۱ هزار و ۳۶۳ اشتراک جدید برق در استان بوشهر واگذار شد و عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی این شرکت بااعتبار ۴۶۰ میلیارد تومان آغازشده است.

به گزارش دیارجنوب، غلامرضا حشمتی در نشست خبری روز سه‌شنبه 16 آبان ماه اظهار داشت: در تابستان امسال باوجود استمرار گرما در بیش از 40 هفته متوالی با 36 بار رکورد اوج بار تابستان گذشته شکسته شد ولی توانستیم بدون خاموشی آن را سپری کنیم.
وی اضافه کرد: در حوزه خانگی باوجود مشترکین زیاد ولی با ارائه بسته‌های مشوقی و همراهی رسانه‌ها توانستیم شاهد در رشد مصرف یک درصد کاهش مصرف داشته باشیم.
وی در خصوص بسته‌های مشوقی به مشترکین خانگی ابراز داشت: از ۹۸۸ هزار قبض برق صادرشده در ایام تابستان ۲۶۲ هزار و ۲۶۳ قبض مشمول طرح مشوقی شدند که معادل ۲۷ درصد مشترکین مشمول بود.
وی تأکید کرد: ۱۶۷ هزار قبض بستانکار شدند که در ماه‌های آینده بعد از مهرماه در ازای مصرف برق آن‌ها پرداختی نخواهند داشت.
وی بابیان اینکه در بخش اداری شاهد مصرف کمتر برق در تابستان بودیم تصریح کرد: با توجه به کاهش ساعت اداری در تابستان در روزهای ابتدایی به ۲۰ دستگاه اداری اخطاریه صادر و یا برق آن‌ها قطع شد که نتیجه آن کاهش ۴۰ مگاوات کاهش برق در روز در بخش اداری و ۳۰ درصد کاهش برق بعد از ساعت اداری بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در خصوص برنامه‌ریزی مصرف برق در ایام تابستان در حوزه صنعت بیان داشت: در بخش صنعتی ۱۲ ساعت در طول یک هفته خاموشی بانظم و انضباط برقرار شد که صنایع در ساعات و روز خاصی از قطعی برق خود مطلع بودند و نتیجه آن در شش‌ماهه ابتدایی سال رشد ۱۰ درصدی را نشان داد.

nashast bargh

وی گفت: درمجموع روزانه ساعت اوج بار که ۱۱ تا ۱۷ به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰ مگاوات از اوج بار کاهش داریم.
حشمتی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری 11 هزار و 363 اشتراک جدید واگذارشده است تصریح کرد: از این مقدار 9 هزار و 29 اشتراک در بخش خانگی، ۷۲۳ اشتراک عمومی، ۸۸ اشتراک کشاورزی، ۴۰ اشتراک صنعتی و یک هزار و 482 اشتراک تجاری بوده است.
وی یکی از اقدامات در مدیریت مصرف برق را استفاده از کنتور هوشمند عنوان کرد و گفت: این کنتورها برای کنترل میزان مصرف مشترکین به‌صورت لحظه‌ای است و ۳۵ هزار کنتور هوشمند تاکنون نصب‌شده و تا پایان سال ۱۰ هزار کنتور هوشمند نصب می‌شود.
وی در خصوص نصب کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی بیان داشت: چاه‌های کشاورزی بعد از ساعت ۱۲ تا ۱۷ در فصل تابستان ملزم به خاموشی بودند که هم‌اکنون ۱۰۰ درصد کنتور هوشمند شده‌اند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در ادامه گفت: در حوزه اداری ۵۰ درصد و صنعتی ۴۸ درصد کنتور هوشمند نصب‌شده و تا پایان سال همه کنتورها در این دو بخش هوشمند می‌شوند.
وی در تشریح در حوزه اجرای پروژه‌ها بیان داشت: در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه برق در استان اجرا شد و امسال در نیمه نخست سال جاری ۴۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
حشمتی یکی از مؤلفه‌ها در رضایت‌مندی مردم را کاهش زمان خاموشی عنوان کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در ارزیابی توانیر در حوزه کاهش زمان خاموشی رتبه اول در کشور را کسب کرد.

nashast bargh1

وی تأکید کرد: میزان خاموشی در شش‌ماهه امسال ۱۱۶ دقیقه است درصورتی‌که سال گذشته ۲۲۲ دقیقه بود.
وی بیان داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در حوزه بهبود سرمایه‌گذاری و شاخص پایداری رتبه سوم و در حوزه بهبود کیفیت ولتاژ رتبه دوم کشور را کسب شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص پرداخت خسارت لوازم منزل به مشترکین اذعان داشت: بیمه با توجه به تورم ایجادشده در لوازم‌خانگی و مبلغ کم توانیر در قبوض برق برای بیمه پاسخگوی مشکلات نبود و مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند.
وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ هشت میلیارد تومان خسارت برق به لوازم‌خانگی مردم بود که یک میلیارد آن پرداخت شد و ۷ میلیارد باقیمانده آن به‌مرورزمان پرداخت گردید.
وی بیان داشت: از سال ۱۴۰۱ به بعد وزارت نیرو فقط بیمه برق‌گرفتگی منجر به فوت و آتش‌سوزی را بر عهده گرفت.
حشمتی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای انرژی خورشیدی در نظر دارد عنوان کرد: سال گذشته ۶۵ نیروگاه خورشیدی در استان احداث شد و امسال پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار نیروگاه خورشیدی احداث شود.
وی با تأکید بر اینکه یک هزار و 700 متقاضی انشعاب نیروگاه خورشیدی انشعابی وجود دارد گفت: ۳۷ نیروگاه انشعابی خورشیدی در استان وجود دارد که میزان تولید برق آن ۴۸۱۶ کیلووات است.
وی میزان تولید برق در استان بوشهر را سه هزار و 500 مگاوات برشمرد و عنوان کرد: تکمیل نیروگاه‌های بزرگ برق در استان درزمینهٔ برق در استان خودکفا شدیم طوری که هم‌اکنون نیاز روزانه برق استان دو هزار و 250 مگاوات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص روشنایی معابر گفت: در نیمه اول سال جاری 15 هزار روشنایی در استان مرتفع شد که رضایت نسبی به همراه داشت.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group