شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

فرماندار دشتستان با بیان اینکه خاک‌برداری سرریز شماره یک سد به اتمام رسیده است و سرریز شماره دو نیز روند مطلوبی دارد، گفت: برای مرحله آبگیری سد یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است.

به گزارش دیارجنوب ، احمد بنافی با بیان اینکه طرح‌های مهمی در دشتستان اجرایی شده است، اظهار داشت: دشتستان ظرفیت بالایی برای پیشرفت و توسعه در بخش‌های مختلف دارد و در این راستا توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های آن بر اساس مطالبات مردم شده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال پروژه‌های مختلفی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و 100 میلیارد تومان در شهرستان دشتستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز اجرایی شد، گفت: در شهریورماه امسال در هفته دولت 215 طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری 700 میلیارد تومان افتتاح شد.

فرماندار دشتستان با اشاره به آغاز اجرا 52 طرح با اعتبار 315 میلیارد تومان در دشتستان خاطرنشان کرد: در این هفته 8 پروژه اقتصادی با اعتبار 53.6 میلیارد تومان افتتاح و سه طرح با 62 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بنافی به پروژه سد دالکی پرداخت و با بیان اینکه این سد با توجه به ویژگی‌های آن در کشور خاص است، خاطرنشان کرد: این سد با ظرفیت مخزن 270 میلیون مترمکعب و حجم قابل برنامه‌ریزی 435 میلیون مترمکعب در سال بر روی رودخانه دالکی در حال ساخت است.

وی، تأمین آب مورد نیاز 12 هزار و 750 هکتار از اراضی نخیلات شهرستان دشتستان و تأمین بخشی حقابه تالاب حله و تکمیل شبکه‌های آبیاری را از جمله اهداف این پروژه برشمرد.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه سد دالکی در حال حاضر 54 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: این پروژه در انتهای سال آینده به مرحله آبگیری خواهد رسید که برای مرحله آبگیری یک‌هزار و 200 میلیارد تومان نقدینگی نیازمند است.

بنافی با بیان اینکه بهره‌برداری کامل از سد دالکی نیز نیازمند 2 هزار و 500 میلیارد تومان منابع مالی است، خاطر نشان کرد: خاک‌برداری سرریز شماره یک سد به اتمام رسیده است و سرریز شماره دو نیز روند مطلوبی دارد./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group