شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: کتابخانه مرکزی بوشهر از مطالبات مهم حوزه کتابخوانی این استان است که با وجود گذشت ۱۴ سال از تصویب آن حتی عملیات اجرائیش نیز آغاز نشده است.

به گزارش دیارجنوب ، حیدر راهب روز چهارشنبه در نشست مسوولان استان بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر جزو معدود استان های فاقد کتابخانه مرکزی است اظهار کرد: این در حالی است که در سال ۸۹ ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر با اختصاص زمین ۱۱ هزار متری در شهرک نیایش مصوب شد و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن تعیین شد؛ اما به دلیل عدم تامین ساخت کتابخانه هم مشمول زمان شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه قسمت شمالی شهر بوشهر فاقد کتابخانه عمومی استاندارد است، تلاش می شود با مشارکت شهرداری و استانداری، زمینی در مرکز شهر برای ساخت کتابخانه در نظر گرفته شود تا رفت و آمد و دسترسی جامعه کتابخوان شهر به آن تسهیل شود.

راهب ادامه داد: اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر غیر از کتاب‌های ارسالی نهاد کتابخانه‌های عمومی، پارسال سه میلیارد ریال کتاب بر اساس نیازسنجی مخاطبان پس از کارشناسی کارشناسان حوزه کتاب اداره‌کل، برای کتابخانه‌های عمومی استان خریداری کرد.

 

وی گفت: همچنین حدود ۲۷ هزار نسخه کتاب معادل ۱۹ میلیارد ریال نیز از سوی خیرین و مردم به کتابخانه‌ها اهدا شد .

راهب افزود: همچنین در سال جاری نیز معادل یک میلیارد ریال کتاب و یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال اسباب‌بازی‌های فکری برای کتابخانه‌های استان از محل اعتبارات داخلی خریداری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بااشاره به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان بوشهر اظهار کرد: این رویداد در دو بخش کتابخوانی و هنری در بوشهر برگزار می‌شود

وی گفت: این رویداد فرهنگی بر اساس ۹ منبع بر مبنای سیره و فرهنگ رضوی و ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود .

راهب همچنین بااشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرافزود: این مسابقه بر مبنای 2 اثر با محوریت عفاف و حجاب در راستای مانوس کردن دختران با زیبایی‌های حجاب برگزار خواهد شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group