يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

 مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۲۴ هزار و ۲۸۷ دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس استان بوشهر با نوخته شدن زنگ شکوفه ها سال تحصیلی را آغاز کردند.

به گزارش دیارجنوب ، همزمان با روز شکوفه‌ها و در آستانه سال تحصیلی جدید مراسم ورود کلاس اولی‌ها به مدارس صبح امروز در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری جشن شکوفه‌ها با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در جشن شکوفه‌ها ۲۴ هزار و ۲۸۷ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در سطح استان وارد مدارس شدند و فعالیت تحصیلی خود را آغاز کردند.

علی موحدی با بیان اینکه پیش‌بینی دانش‌آموزان کلاس اولی استان بوشهر ۲۸ هزار و ۷۰۹ نفر است گفت: دانش‌آموزان کلاس اولی استان بوشهر در هزار و ۲۰ مدرسه ابتدایی و هزار و ۱۴۵ کلاس درس ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز کلاس اولی دختر ۱۱ هزار و ۶۴۱ نفر و دانش‌آموز پسر ۱۲ هزار و ۶۴۶ نفر است، افزود: جشن شکوفه‌ها همه ساله با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی با فضای مدرسه و کلاس درس در روزهای پایانی شهریور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید با حضور بیش از ۲۶۰ هزار دانش‌آموز در همه مقاطع تحصیلی در استان، بیان کرد: مراسم نمادین بازگشایی مدارس، آغاز سال تحصیلی جدید و نواختن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با هفته دفاع مقدس روز شنبه اول مهر در استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آغاز فعالیت تحصیلی در بیش از ۲ هزار مدرسه تصریح کرد: ۱۵ هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان برعهده دارند.

موحدی از توزیع کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد و گفت: در توزیع کتب درسی مشکلی وجود ندارد و ساماندهی معلمان، دبیران و کلاس‌بندی‌ها انجام و ابلاغ نیروهای مختلف فرهنگی استان صادر شده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group