يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

معاون امور ترانزیت و صادرات کالای گمرکات استان بوشهر گفت: در ۵ ماه سال جاری ۱۷۳ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۲۹ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب ، علی اسماعیل‌پور با بیان اینکه این بندر مرکز صادرات به کشور قطر است، اظهار داشت: در 5 ماه امسال 173 هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر به قطر صادر شده که عمده آن از بندر دیر بوده است.

وی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر به قطر را 29 میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: از این میزان 24 میلیون دلار کالاهای کشاورزی و مواد غذایی از طریق گمرک بندر دیر به کشور قطر صادر شده است.

معاون امور ترانزیت و صادرات کالای گمرکات استان بوشهر افزود: گمرک ایران و حوزه نظارت گمرکات استان در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر تعامل با کشورهای همسایه تمام رویه‌های گمرکی مورد نیاز فعالین اقتصادی را برای گمرک دیر اخذ شده و تشریفات گمرکی از این گمرک بدون هیچ ایستایی و وقفه‌ای به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

اسماعیل‌پور اضافه کرد: تمام رویه‌ها در گمرک بندر دیر وجود دارد و امیدواریم که سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در سفر به بوشهر رابطه مالی مناسبی برای تجار و بازرگانان استان در نظر داشته باشد./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group