يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی ویژه نیازمندان و مددجویان در شهرها و روستاهای استان تسریع شده است، گفت: در این راستا برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی ۱۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب ، مهدی فخرایی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، اظهار داشت: این طرح از سال 1384 در کشور اجرایی شد و سهمیه استان بوشهر سالانه 2 هزار واحد مسکونی است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از اجرایی شدن نوسازی و بهسازی 5 هزار واحد مسکونی در 2 سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای مقاوم‌سازی مسکن روستایی از 74 هزار واحد تاکنون 63 درصد آن معادل 46 هزار و 454 مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در مقاوم‌سازی مسکن روستایی 13 درصد از میانگین کشوری بالاتر است گفت: میانگین کشوری در مقاوم‌سازی مسکن روستایی 50 درصد و استان بوشهر شاخص 63 درصدی دارد.

فخرایی تسهیلات مسکن روستایی را 200 میلیون تومان با سود 5 درصد دانست و تصریح کرد: پیشنهاد شده تا وام مسکن روستایی افزایش یابد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به کمک بلاعوض برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تصریح کرد: در ساخت 5 هزار واحد مسکونی ضمن پرداخت وام 200 میلیون تومانی کمک بلاعوض در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

فخرایی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ای با نهادهای مختلف ساخت می‌شود گفت: برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن استان بوشهر 100 میلیارد تومان کمک بلاعوض، یک‌ هزار و 130 تن میله گرد و 5 هزار و 650 تن سیمان رایگان در اختیار متقاضیان ساخت مسکن قرار گرفته است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد استان بوشهر در ساخت واحدهای مسکونی خاطرنشان کرد: در انعقاد تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با کمیته امداد کشور 40 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود که سهمیه استان بوشهر 200 واحد است و در این راستا کمیته امداد 100 میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تفاهم‌نامه دیگر با کمیته امداد و بنیاد مستضعفان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه سهمیه استان بوشهر ساخت 300 واحد مسکونی که ضمن پرداخت کمک بلاعوض میله گرد و سیمان رایگان در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

مهدی فخرایی، تفاهم‌نامه دیگر بنیاد مسکن با کمیته امداد را ساخت 10 هزار واحد در سراسر کشور دانست و بیان کرد: سهمیه استان بوشهر در آن تفاهم‌نامه ساخت 350 واحد مسکونی ویژه نیازمندان و مددجویان است که 150 میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در تفاهم‌نامه با بهزیستی از 10 هزار واحد مسکونی سراسر کشور سهمیه استان بوشهر ساخت 180 مسکن است که در این تفاهم‌نامه 100 میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر وام 200 میلیون تومانی ساخت این واحدهای مسکونی را با سود 5 درصد و پرداخت 20 ساله دانست.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group