دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از تحقق رشد اقتصادی ۷.۹ درصدی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در هفته دولت ۶۴ پروژه اقتصادی در استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم ، محسن پاپری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت اجرایی شدن و تحقق برنامه‌های اقتصادی استان بوشهر با بیان اینکه در هفته دولت امسال 64 طرح اقتصادی در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح شد، اظهار داشت: در هفته دولت امسال طرح‌ها اقتصادی با سرمایه‌گذاری 243 هزار و 140 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 19 طرح اقتصادی با اعتبار 7 هزار و 345 میلیارد تومان آغاز شد.

وی از افتتاح و آغاز طرح‌های اقتصادی استان بوشهر با سرمایه‌گذاری 250 هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: وضعیت اقتصادی و زیرساخت‌های آن روند مطلوب و بهبودی دارد که تحول مهم اقتصادی در استان در حال وقوع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از تحقق رشد اقتصادی 7.9 درصدی استان در سال 1401 خبر داد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استان بوشهر توانسته به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه‌های توسعه‌ای دست یابد.

پاپری متوسط رشد اقتصادی کل کشور در این سال را 3.3 درصد دانست و بیان کرد: رشد اقتصادی استان بوشهر در بخش‌های استخراج معدن، صنایع شامل آب، برق و گاز و ساختمان و خدمات مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی بخش کشاورزی استان بوشهر در سال 1401 منفی ثبت شده تصریح کرد: دلیل آن وضعیت اقلیمی و شرایط جوی کل کشور است و در بازه‌های مختلف زمانی این بخش دارای نوسانات زیادی بوده و متغیرهای اثرگذار در بخش کشاورزی غیرقابل پیش‌بینی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر متوسط رشد اقتصادی استان را در بخش معدن 8 دهم درصد و کشور در این بخش 2.6 درصد دانست و خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی استان بوشهر در صنایع 10 درصد، خدمات 4.2 درصد ثبت و در بخش کشاورزی منفی 2.7 درصد در سال 1401 ارزیابی شده است.

پاپری اضافه کرد: نتایج نشان می‌دهد رشد اقتصادی استان بوشهر در بخش خدمات و صنعت با اختلاف بسیار بالاتر از میانگین کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم در راستای تحقق رشد اقتصادی استان بوشهر به نحوی صورت گرفته که تداوم وضعیت رشد اقتصادی در برنامه توسعه هفتم برقرار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر افزود: با تحقق این مهم شرایطی فراهم می‌شود که ضمن کاهش نرخ بیکاری، انباشت ثروت و افزایش سرمایه‌گذاری و وضعیت رفاهی خانوارها بهبود می‌یابد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group