شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

کتابخانه عمومی «شهید شیخ حسین چاهکوتاهی» در بوشهر با حضور مسئولان و علاقمندان به کتاب افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از مهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر صبح یکشنبه در آئین افتتاح کتابخانه عمومی «شهید شیخ حسین چاهکوتاهی» بوشهر اظهار داشت: این کتابخانه با امکانات مناسب می‌تواند نقش مهمی در خدمات‌دهی به مردم داشته باشد.

حیدر راهب افزود: این کتابخانه واقع در مقبره شهید شیخ حسین چاهکوتاهی در محله امامزاده شهر بوشهر است که دارای ۳۰۰ متر مربع زیر بنا است.

ketabkhane chahkotah 1

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: مخزن کتاب، سالن مطالعه، بخش کودک و نوجوان، نشریات، مرجع، دفاع مقدس و استان شناسی از جمله قسمت‌های این کتابخانه عمومی است.

راهب با اشاره به اینکه به منظور تجهیز کتابخانه مذکور از با کیفیت‌ترین امکانات استفاده شده است، گفت: تاکنون نزدیک به ۶ میلیارد ریال به منظور راه‌اندازی کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی هزینه شده است.

ketabkhane chahkotah 1

وی اظهار کرد: پیش‌تر و در سنوات گذشته نیز در زمینه ایجاد این کتابخانه مذاکراتی شده بود ولی به سرانجام نرسید تا اینکه با رویکرد دولت جدید و همراهی مسئولان فرهنگی و با همکاری فرمانداری بوشهر و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر این تفاهم انجام شد که این کتابخانه در این مقبره ایجاد شود.

راهب با بیان اینکه عضویت در این کتابخانه تا پایان شهریور ماه رایگان است افزود: استان بوشهر در حال حاضر دارای ۶۷ باب کتابخانه عمومی نهادی که ۲۱ باب روستایی و ۴۶ باب شهری و همچنین ۱۰ باب کتابخانه مشارکتی است که بیش از ۴۵ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند.

ketabkhane chahkotah 1

مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهید شیخ حسین چاهکوتاهی شهر بوشهر همزمان با هفته دولت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، رئیس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر، جمعی از مسئولین و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه واقع در مقبره این شهید والامقام برگزار شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group