يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۶ پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: ۹۸ درصد راه‌های روستایی در استان آسفالت هستند و ۲۰ نقطه حادثه‌خیز اصلاح و رفع شده است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم اخترشناس در نشست خبری بابیان اینکه 56 پروژه طرح راهداری در هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد اظهار داشت: ا این پروژه‌ها 54 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 529 میلیارد تومان و 2 پروژه بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان در مجموع با 556 میلیارد تومان افتتاح و آغاز عملیات اجرایی آن خواهد بود.
وی در تشریح پروژه‌های شاخص راهداری اضافه کرد: جاده ریز به سرچشمه شهرستان جم؛ روکش آسفالت خروجی گناوه، رفوژ میانی آبپخش به کلل، بهسازی و اصلاح نشست‌های جم-فیروزآباد و عسلویه-جم و تعریض محور روستایی محمد جمالی دشتستان ازجمله پروژه‌های شاخص در هفته دولت خواهد بود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر در خصوص بیان دستاوردهای حوزه ایمنی راه‌ها بیان داشت: 380 کیلومتر خط‌کشی، اجرای 8 کیلومتر نیوجرسی، خرید 20 هزار علائم جاده‌ای، تعمیر و نگهداری 400‪ کیلومتر گارد ریل، اجرای 11 کیلومتر روشنایی طولی و ایمن‌سازی و آشکار سازی 10 نقطه پر تصادف ازجمله دستاوردهای این حوزه است.

nashast rahdari haml 1

وی در خصوص بیان دستاوردهای حوزه سرمایه‌گذاری و بازرگانی ابراز داشت: بهره‌برداری از 5 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، ایجاد اشتغال 60 نفر در مجتمع‌ها به صورت مستقیم، نصب علائم راهنمایی مجتمع‌ها به متراژ 250‪ مترمربع در راه‌های استان ازجمله دستاوردهای این حوزه است.
وی احداث پل سید رضا در کمربندی قدیم گناوه در کریدور شمالی استان را از اقدامات تحول‌آفرین دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: پل‌های واقع در نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف پیچ‌های جاشک واقع در بزرگراه کنگان به خورموج که در سال‌های قبل باعث تصادف جرحی و فوتی بسیار شده بود عملیات اصلاح آن آغاز شد که با اتمام ابنیه و پل‌های و اصلاح پیک‌ها باعث دلگرمی اعتماد و امیدآفرینی در دل مردم باشیم.
اخترشناس با اشاره به اینکه 98 درصد راه روستاهای استان آسفالت هستند در تشریح عملکرد راه روستایی دوساله دولت سیزدهم گفت: تعداد 50 پروژه با اعتبار 350‪ میلیارد ریال و بهره‌برداری از 40 کیلومتر اجرای آسفالت درزمینهٔ تعریض و بهسازی را ازجمله دستاوردهای این حوزه عنوان کرد.
وی از اجرای 600 کیلومتر روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان در حوزه نگهداری راه‌ها خبر داد و گفت: 20 نقاط حادثه‌خیز با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان رفع شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از صدور 680 فقره کارت هوشمند و ناوان حمل‌ونقلی عمومی باری و مسافری و 444 فقره کارت هوشمند راننده حرفه‌ای خبر داد و گفت: بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر جهت دریافت کارت هوشمند ازجمله دستاوردهای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان بوشهر می‌باشد.

nashast rahdari haml 1nashast rahdari haml 1nashast rahdari haml 1nashast rahdari haml 1nashast rahdari haml 1


/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group