يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای با اشاره به اینکه کشاورزان این استان ۱۵۰ هزار تن محصول گندم برداشت کردند گفت: مابه‌التفاوت قیمت تعیین شده خرید گندم به کشاورزان استان بوشهر پرداخت شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از تسنیم ، عبدالکریم جمیری صبح امروز در بررسی تولید گندم در استان بوشهر با اشاره به نشست با وزیر جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر تسریع پرداخت مطالبات گندمکاران اظهار داشت: در سال زراعی جاری 100 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافت و کشاورزان 150 هزار تن محصول برداشت کردند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت گندم در این استان از نیمه دوم فروردین ماه آغاز شد گفت: بهره‌برداران محصول گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده‌اند و تاکنون در ازای هر کیلوگرم گندم 11 هزار و 500 تومان دریافت کرده‌اند و مابه التفاوت قیمت اعلامی وزارت جهاد کشاورزی به حساب آنها واریز نشده است.

gandom

وی ایجاد انگیزه در بین کشاورزان را در راستای امنیت غذایی کشور مهم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورزان در حال تحویل منابع مالی برای کشت سال زراعی جدید هستند به شدت نیازمند دریافت مطالبات خود هستند.

جمیری تأکید کرد: باید به منظور ایجاد انگیزه در بهره‌برداران برای کشت گندم در سال جاری نسبت به پرداخت مابه التفاوت گندم تحویل شده تسریع شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بوشهر از جمله استان‌هایی است که برنامه تولید بذر آن 100 درصد تحقق یافته ولی متأسفانه 50 درصد تسهیلات ابلاغی خرید بذر به شرکت‌های تولید کننده تخصیص داده و مابقی آن همچنان جزء مطالبات کشاورزان است و/. این امر باعث کاهش انگیزه برای تولید بذر خواهد شد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group