يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رئیس هیئت والیبال استان بوشهر بزرگترین مشکل والیبال ساحلی را نداشتن زمین برای تمرین عنوان کرد و گفت: هیئت های ورزشی هیچ بودجه ای ندارند و شرکت های تولیدی مستقر در استان باید حوزه ورزش را حمایت کنند.

به گزارش دیارجنوب، حسن بازدرهوا در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار بابیان اینکه وقتی سکان هدایت هیئت والیبال را بر عهده گرفتم فعالیت‌های ورزشی به دلیل کرونا در بدترین حالت ممکن قرار داشت اظهار داشت: در آن روزها سالن‌ها و فضاهای ورزشی اجازه فعالیت نداشتند و مشکلات زیادی وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه والیبال ساحلی از ورزش‌های پرطرفدار استان بوشهر است اضافه کرد: در سال‌های گذشته والیبال در ورزش بوشهر جایگاهی نداشت و با رایزنی و پیگیری فراوان میزبان تورهای ملی والیبال ساحلی در استان بوشهر شدیم.
وی از برگزاری کلاس مربیگری درجه یک بانوان برای اولین بار در استان خبر داد و تصریح کرد: سمینار یکسان‌سازی تکنیک‌های والیبال و وبینارهای مختلفی درزمینهٔ ارتقاء و پرورش بازیکنان این رشته برگزار شد.
وی در ادامه تأکید کرد: با دعوت از بازیکنان ملی‌پوش در کلاس‌های مختلف زمینه رشد بازیکنان مختلفی فراهم شد.

nashast valibal 1

رئیس هیئت والیبال استان بوشهر از برگزاری ۱۰ کلاس مربیگری در بخش بانوان و آقایان خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته در این رشته چهار هزار ورزشکار تحت بیمه قرارگرفته‌اند.
وی تأمین اعتبار از دستگاه‌های اجرایی را سخت توصیف کرد و تصریح کرد: 48 هیئت ورزشی در استان بوشهر فعالیت می‌کنند ولی هیچ‌کدام بودجه‌ای ندارند و تعریف بودجه‌ای برای آن‌ها نشده است.
وی با اشاره به اینکه والیبال استان بوشهر قبلاً چنین جایگاهی نداشته اذعان داشت: دو تیم پارس جنوبی و پیکان دیر هم‌اکنون در رده‌های بالای جدول قرار دارند.
وی با گلایه از اینکه زمینی برای تمرین والیبال ساحلی وجود ندارد گفت: فضا برای تمرین به ما نمی‌دهند و برای برگزاری مسابقات باید التماس کنیم تا زمین به ما بدهند.
بازدرهوا دلیل اصلی اداره ورزش و جوانان در عدم تهیه زمین برای والیبال ساحلی را مالکیت زمین عنوان کرد و ابراز داشت: محمد اسماعیل نقی پور از روستای درودگاه و کرمی نژاد بازیکنانی بودند که به مقام‌های بسیار بالایی رسیدند.
وی از باشگاه‌های ورزشی در سطح استان خواست تا بعد از گرفتن پروانه اندکی به فکر والیبال باشند و تأکید کرد: بیشتر باشگاه‌ها غیراصولی هستند و استعدادیابی درستی انجام نمی‌دهند.

nashast valibal 1

وی در ادامه گفت: در بعضی مدارس والیبال اکثر افراد آناتومی بدنشان غیراستاندارد هست و با وعده حضور فرزندشان در تیم‌های بزرگ‌تر یا تیمی ملی آن‌ها را اغفال می‌کنند.
وی از کسب رتبه سوم هیئت والیبال استان بوشهر در کمیته آموزش خبر داد و گفت: در سال ابتدایی که رئیس هیئت والیبال شدم رتبه هیئت 24 بود ولی هم‌اکنون در رتبه ششم هستیم.
وی در ادامه بابیان اینکه تمام تلاشمان آوردن والیبال به استان بوشهر بود تصریح کرد: در کنار بازیکنان بزرگ و حضور تیم‌های ملی در استان بازیکنان ورزش والیبال را پرورش و ارتقا دادیم.
رئیس هیئت والیبال استان بوشهر از شرکت‌های تولیدی خواست به حوزه ورزش کمک کنند و گفت: تیم‌های ورزشی از نداشتن اسپانسر رنج می‌برند و باوجوداین همه صنایع بزرگ در استان توجه و کمکی به تیم‌های ورزشی نمی‌شود.
وی از راه‌اندازی سایت جدید والیبال استان بوشهر خبر داد و گفت: این سایت با آیتم‌ها و منوهای جدید به زودی در امر اطلاع‌رسانی و تعامل با رسانه‌ها فعالیت خواهد کرد.
وی در ادامه گفت: ورزش والیبال استان بوشهر متشکل از ۶۵ درصد بانوان و ۳۵ درصد آقایان است.
وی در تشریح موفقیت‌های ورزش والیبال در استان گفت: در سال گذشته برای اولین بار تیم دختران شریف برازجان قهرمان شد و برای اولین بار امسال میزبان تیم ملی سالنی بودیم و هم‌اکنون میزبان تیم دختران زیر ۱۶ سال در خارگ هستیم.
وی بابیان اینکه والیبال دشتستان در همهٔ بخش‌های شهرستان فعال هست در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: نگاه ما در همهٔ زمینه‌ها استانی بوده و خواهد بود.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group