يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: تا پایان روز ششم نام‌نویسی داوطلبان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۳۵۳ متقاضی در این استان مدارک خود را در سامانه پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کردند.

به گزارش دیارجنوب، اکبر پورات روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲۳ نفر در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، ۶۵ نفر در حوزه دشتستان، ۷۵ نفر در حوزه دشتی و تنگستان و ۹۰ نفر در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه تاکنون در سامانه پنجره واحد وزارت کشور نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ثبت نام اولیه ۳۲۱ داوطلب مرد و ۳۲ داوطلب زن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین از ۳۵۳ متقاضی که ثبت نام خود انجام داده‌اند تعداد هشت نفر مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شوند.

پورات ادامه داد: در زمینه ترکیب تحصیلی ثبت‌نام کنندگان تاکنون در استان بوشهر ۴۰ نفر با مدرک دکتری، ۲۵۷ نفر ارشد، ۴۲ نفر کارشناسی، ۲ نفر فوق‌دیپلم و ۱۲ نفر با مدرک حوزوی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار افراد داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر و روند رو به رشد شرکت کنندگان نسبت به دور قبل گفت: شرکت این شمار از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانگر شکست دشمن و رسانه‌های غرب‌گرا است.

porat m ostandari

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: پیش ثبت‌نام ۳۵۳ نفر از داوطلبین نمایندگی مجلس در استان تا به امروز نماد این بهبودی و اقبال مجدد مردم به مشارکت سیاسی و اهمیت مسائل استان و کشور برای آنان است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد: یکی از نکات قابل توجه در استان بوشهر و سطح کشور طبق ارائه آمارهای ستاد انتخابات کشور حضور ویژه ترکیب جوان و بانوان و از سویی دیگر افزایش حضور اهل تسنن در دوره پیش ثبت نام است، که نوید برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری می‌دهد.

پورات اظهار کرد: ما در استان‌ بوشهر با هدف اینکه همه سلیقه‌ها و گروه‌ها وارد میدان رقابت شوند و خود را آماده و مهیا کنند با برنامه‌ریزی و برگزاری نشست‌های هم اندیشی با نخبگان، فعالان و احزاب سیاسی و اجتماعی، جامعه جوان و نوجوان، بانوان و سایر بخش های فعال جامعه استان و همچنین اطلاع رسانی که در این زمینه انجام داده ایم و در کنار آن اقدامات ستادهای انتخابات استان و شهرستان‌های ما که همه خیلی فعال و خوب دارند به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز ۲۲ مرداد ماه، آخرین مهلت پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی است و زمان مشخص شده تمدید نمی‌شود و از آنجایی که پیش ثبت‌نام برای نامزدها الزامی است اگر کسانی که تمایل به شرکت در این دوره از انتخابات را دارند این فرصت یک روزه را از دست بدهند دیگر نمی‌توانند وارد رقابت‌های انتخاباتی برای ورود به مجلس دوازدهم شوند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group