يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از این ۸۰۰ میلیارد ریال، ۴۵۰ میلیارد ریال در نیمه اول سال انجام می‌شود که در زمان حاضر مناقصه آن در حال انجام شده و بخشی نیز در نیمه دوم امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، غلامرضا حشمتی روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به روند توسعه و ساخت و سازهای انجام شده سالانه ۲۰ هزار مشترک به مشترکان این استان افزوده می‌شود که نیاز است برای برق‌دار کردن منازل مسکونی آنها، ۸۰۰ میلیارد ریال در سال جاری هزینه شود.

وی افزود: میانگین هزینه برای تامین برق هر مشترک ۴۰۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر تصریح کرد: میانگین عمر تجهیزات در کشور به دلیل باد، طوفان و حوادث بیرون ۳۰ تا ۳۵ سال است در حالی که این رقم در این استان به دلیل فرسودگی و خوردگی در نوار ساحلی حدود ۱۵ تا ۱۶ سال برآورد می‌شود.

حشمتی ادامه داد: سال گذشته نزدیک به ۲هزار و ۵۰۰ پایه برق در استان بوشهر عوض شده و امسال نیز برنامه‌ریزی برای تعویض، نوسازی و تجهیز سه هزار پایه فرسوده برق در دستور کار قرار دارد و در فصلی که امکان خاموشی وجود دارد اقدام به تعویض پایه‌ها می‌کنیم .

وی گفت: امسال برای نوسازی و بهسازی شبکه‌های برق روستایی ۴۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که تا دهه فجر باید به بهره‌برداری برسد.

رفع ضعف ولتاژ در یکصد نقطه

به گفته حشمتی رفع ضعف ولتاژ و بهبود کیفیت برق از جمله دیگر برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق در استان بوشهر است که در این ارتباط نقاط دارای ضعف ولتاژ شناسایی شده است.

وی گفت: برای برطرف کردن ضعف ولتاژ در یکصد نقطه شناسایی شده در استان بوشهر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که با اجرای این برنامه به پایداری شبکه توزیع برق استان افزوده می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group