يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: براساس مصوبه سال ۸۴ قوه قضائیه، ساماندهی مشاوران املاک و خودرو در این استان آغاز شده است.

به گزارش دیارجنوب ، محمدرضا بزرگمهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مردم نسبت به کارکرد بخشی از مشاورین املاک و خودرو گلایه، انتقاد و شکایت دارند که مطابق با قانون در حد مسئولیت‌های این سازمان ورود خود را برای ساماندهی این بخش آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: چندین سال گواهی صلاحیت مشاورین املاک و خودرو از سوی اداره ثبت اسناد و املاک صادر می‌شد اما براساس انعقاد تفاهم‌نامه پارسال این سازمان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مساله آموزش مشاوران املاک و خودرو در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک گذاشته شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر تصریح کرد: در همین ارتباط یک دوره ۴۰ ساعته برای آموزش این مشاوران در خصوص مسائل ثبتی، پیشگیری از جرم و موارد تخصصی هر صنف ارائه می‌شود.

نقشه برداری از ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان بوشهر

بزرگمهر بدون اشاره به میزان اعتبار جذب شده برای نقشه برداری، تطبیق و مستندسازی زمین‌های کشاورزی گفت: اعتبار مناسبی برای نقشه‌برداری از ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان گرفته شده و به این صورت کشاورز نیازی به انجام عملیات نقشه برداری ندارد و همه کارها از سوی شرکت طرف قرارداد انجام می‌شود.

آغاز ساماندهی مشاوران املاک و خودرو در بوشهر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر اضافه کرد: در همین ارتباط روستائیان لازم نیست به انجام کارهای مربوط به نقشه برداری به شهر بیایند بلکه با استقرار این شرکت در محل دهیاری و شورا مردم باید مراجعه و نسبت به تحویل مدارک هویتی و مالکیتی خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: به این صورت همان شرکت اقدام به انجام عملیات نقشه برداری می‌کنند و به این صورت روان سازی در کار صدور سند زمین‌های کشاورزی انجام می‌شود.

به گفته بزرگمهر از ۲۴۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی استان بوشهر تاکنون برای ۱۱۰ هزار هکتار معادل ۵۰ درصد این اراضی سند حدنگاری صادر شده است.

صدور سند برای ۴۶۰۰ زمین پایگاه نظامی در استان بوشهر

وی در خصوص سنددار کردن زمین‌های مربوط به پایگاه‌های نظامی گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ هکتار زمین مربوط به پایگاه‌های نظامی مستقر در استان سند مالکیت صادر شده است.

بزرگمهر گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال با توجه به جانمایی‌های انجام شده این رقم به حدود ۶ هزار هکتار افزایش یابد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group