شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه در سال گذشته ۲۰۸ محصول فناورانه را با رقم قراردادهای پژوهشی ۳۸ میلیارد تومانی تولید کردند.

به گزارش دیارجنوب، محمد مدرسی در نشست خبری یکشنبه عصر 15 مردادماه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: با ورود هیئت‌مدیره جدید با توجه به تعطیلی ایام کرونا مشکلات زیادی متوجه دانشگاه بود.
وی اضافه کرد: زیرساخت‌های خیلی از جاهای دانشگاه ازجمله خوابگاه دانشجویی و سلف‌سرویس مشکل داشت.
وی بابیان اینکه هیچ پیمانکاری حاضر به تحویل سلف‌سرویس دانشگاه نبود ابراز داشت: با توجه به آگاهی پیمانکاران از وضعیت مالی دانشگاه آن‌ها حاضر به تحویل سلف‌سرویس نبودند.
وی تصریح کرد: امروز باگذشت تقریباً دو سال از فعالیت دانشگاه شاهد بهبود رتبه‌بندی دانشگاه در خیلی از حوزه‌ها هستیم.
مدرسی کسب رتبه‌های خوب دانشگاه در بین دیگر دانشگاه‌ها را ثمره رضایتمندی بدنه دانشگاه عنوان کرد وبیان داشت: برای اولین بار در دانشگاه خلیج‌فارس پاداش و ضیافت اندیشه یاوران علمی در مشهد مقدس شکل گرفت.
وی تأکید کرد: برای اولین بار تمامی مطالبات کارکنان دانشگاه خلیج‌فارس از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۱ پرداخت شد و در سال جدید هیچ‌گونه مطالبه‌ای از همکاران وجود نداشت.
وی بابیان اینکه رتبه بین‌المللی دانشگاه بعد از دو سال از ۱۵۰۰ به ۱۲۰۰ ارتقا یافت گفت: دانشگاه خلیج‌فارس در بین دانشگاه‌های جامع در حوزه آموزش از ۲۸ به ۲۵، در حوزه استنادات از ۲۰ به ۱۳، در حوزه درآمد صنعتی از ۱۴ به ۵ و در وجه بین‌المللی از ۱۲ به ۷ ارتقا پیدا کرد.

modaresi daneshgah

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اینکه در سال گذشته پنج رتبه برتر در مرحله کشوری المپیاد در رشته‌های اقتصاد، شیمی، مکانیک و آمار کسب شد بیان داشت: کسب رتبه شانزدهم در مرحله اول المپیاد منطقه‌ای و متمرکز، کسب رتبه یک المپیاد منطقه‌ای رشته‌های روانشناسی، فیزیک و مهندسی صنایع و کسب رتبه دو المپیاد منطقه‌ای در رشته‌های اقتصاد شیمی مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر ازجمله موفقیت‌های دانشگاه خلیج بوده است.
وی بابیان اینکه 24 مقاله خلیج‌فارس پژوهی در سال گذشته داشته‌ایم اذعان داشت: در سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه 208 محصول فناورانه با رقم قراردادهای پژوهشی 38 میلیارد تومان تولید کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه خلیج‌فارس درزمینهٔ هوش مصنوعی ظرفیت خوبی دارِد گفت: با توجه به آینده جهان در عرصه هوش مصنوعی ولی متأسفانه هنوز استان از این ظرفیت دانشگاه استفاده نکرده است.
وی با اعلام اینکه امسال آزمون‌پذیرش ۸۵۷ نفر نیروی بومی در حوزه نفت توسط دانشگاه خلیج‌فارس برگزار می‌شود گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای دانشگاه خلیج‌فارس این آزمون در رشته‌هایی مختلفی برگزار خواهد شد.
وی در تشریح اعضاء هیئت‌علمی و اساتید دانشگاه بیان داشت: دانشگاه خلیج‌فارس ۲۴۷ هیئت‌علمی، ۹ نفر استاد، ۶۸ دانشیار، ۱۵۴ استادیار، ۱۶ مربی و بیش از ۸۰۰۰ دانشجو دارد.
وی در ادامه گفت: سی‌ویک رشته کارشناسی، ۵۵ رشته کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته دکترا در حال دانشگاه خلیج‌فارس وجود دارد.
مدرسی در توضیح آمار دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بیان داشت: دویست دانشجو در مقطع دکترا، یک هزار و ۳۱۶ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، چهار هزار و 614 دانشجو در مقطع کارشناسی و ۳۰۸ دانشجو بین‌المللی معادل ۵ درصد دانشجویان خلیج‌فارس در حال تحصیل هستند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری اذعان داشت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری یک‌صد و ده میلیارد تومان برای اجرای برخی از پروژه‌ها مصوب شد که منتظر تأمین مالی آن هستیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص آخرین وضعیت دانشکده کشاورزی دشتستان ابراز داشت: ازلحاظ پذیرش دانشجو با مشکلاتی روبرو هست ولی وزارت علوم در حال اجرای آمایش رشته‌ها هست که بعضی رشته‌ها در برخی دانشگاه کم‌وزیاد خواهد شد.
رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر بابیان اینکه ادارات زیادی با دانشگاه خلیج‌فارس همکاری می‌کنند خاطرنشان کرد: ادارات بندر، استانداری، فرمانداری، جهاد، مجموعه شهید محلاتی سپاه، نیرو دریایی سپاه، برق و آب بیشترین همکاری را با دانشگاه خلیج داشته‌اند.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group