يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا پنجشنبه هفته جاری نسبت به وقوع ناپایداری فصلی در این استان به شکل رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای هشدار سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مناطق اثر ناپایداری فصلی در استان بوشهر بیشتر مناطق و ارتفاعات شرقی و نیمه جنوبی استان خواهد بود.

وی بیان کرد: با این ناپداری احتمال جاری شدن رون‌آب در رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این شرایط باید نسبت به مراقبت از محصولات کشاورزی، توقف نکردن در حاشیه رودخانه و احتیاط در چرای دام‌ها در مسیل‌ها و مناطق مرتفع تمهیدات لازم اندیشیده شود.

havashenasi

مساعدی ادامه داد: همچنین براساس پیش بینی‌ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری با افزایش سرعت باد سواحل استان مواج و متلاطم پیش‌‎بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب در برخی از ارتفاعات با افزایش ابر و وقوع‌ ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در مدت یاد شده جهت باد در استان بوشهر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۸ در ساعت و در برخی ساعت‌ها بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی یادآورشد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ و در برخی از ساعت‌ها ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم، برازجان، و خورموج با ۴۶ و عسلویه با ۴۴ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما و شهرهای گناوه، خارگ و بوشهر به ترتیب با ۸۹، ۸۸ و ۷۹ درصد بیشترین میزان رطوبت را در استان بوشهر تجربه کردند.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group