يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

رئیس شورای عالیشهر از اختلافات بین اعضای شورا و پدید آمدن مشکلات متعدد برای این شهر خبر داد و گفت: همه این عوامل باعث شد تا سهمیه ۱۶۱ تن قیر برای آسفالت خیابان‌های عالیشهر از دست برود.

به گزارش دیارجنوب، صدر الله اسدیان مطلق در نشست خبری چهارشنبه 11 مرداد در تشریح مشکلات عالیشهر اظهار داشت: یکی از مشکلات عالیشهر آسفالت است که در سال گذشته به دلیل اختلافات شورا 161 تن قیر سهمیه این شهر از دست رفت و به شهرهای دیگر اختصاص یافت.
وی اضافه کرد: درحالی‌که برای تهیه مقداری قیر بسیار مشکلات داشتیم ولی از دست دادن این سهمیه قیر به مشکلات این شهر اضافه کرد.
اسدیان بابیان اینکه در سال اول شورا 35 پروژه عمرانی در عالیشهر انجام شد ابراز داشت: قسمت عمده لکه‌گیری جداول، پل‌ها در فاز یک و دو به اتمام رسیده است.
وی تأکید کرد: روکش آسفالت خیابان‌های فرهنگ، بسیج و بلوار خلیج‌فارس در کمترین زمان توسط شهرداری به اتمام رسید.
رئیس شورای عالیشهر از خرید دو دستگاه اتوبوس برای سازمان حمل‌ونقل شهرداری خبر داد و بیان داشت: 25 درصد معادل دو میلیارد و 600 میلیون تومان از اعتبار خرید دو دستگاه اتوبوس توسط شهرداری و مابقی توسط سازمان همیاری و دهیاری‌ها به‌صورت یارانه تأمین شد.
وی بابیان اینکه یک دستگاه پرس زباله در اختیار شهرداری قرارگرفته است گفت: به دنبال پیگیری زیاد در آینده یک دستگاه اتوبوس، دو مینی‌بوس و پنج ون برای جابجایی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

nashast alishahr 1

وی با اشاره به اینکه شهردار عالیشهر فردی باتجربه است اذعان داشت: مهندس محمدی شهرداری باتجربه و دارای 4 دوره شهرداری شهرهای مختلف است که همواره پای‌کار بوده است.
اسدیان بابیان اینکه شورای شهر از پنجم مرداد تا آبان ماه سال 1401 فقط هشت مصوبه داشت ابراز داشت: بعدازاین تاریخ شورای عالیشهر عمیقاً وارد حاشیه شد و همواره در جلسات دو عضو شورا حاضر نبودند.
وی تصریح کرد: این روند تا 26 دی‌ماه سال 1401 ادامه داشت گفت: بعدازاین تاریخ همه اعضا حضور داشتند ولی هیچ مصوبه‌ای نداشتیم.
وی تأکید کرد: در این مدت برای برگرداندن آرامش و خدمت به مردم به همه‌جا مراجعه کردیم ولی نشد.
رئیس شورای عالیشهر با اشاره به اینکه در شورای ششم به دنبال زیرساخت‌های باشگاه‌های ورزشی بودیم ابراز داشت: با همفکری و بازدید به همراه اعضای شورا در سال گذشته برآورد 700 میلیون تومانی در این حوزه انجام شد که متأسفانه با اختلافات در شورا هنوز مصوب نشده است.
وی از پیگیری ساخت زمین چمن 11 نفره در عالیشهر خبر داد و بیان داشت: در سفر اخیر نماینده مردم بوشهر در مجلس مشکلات ساخت این زمین چمن بررسی شد که مشکل بزرگ آن قرار گرفتن هفت هکتار آن در خروجی میدان امام به سمت بنه گز است.
اسدیان در خصوص تنها سالن ورزشی در عالیشهر گفت: سالن ورزشی پوریای ولی تنها سالن ورزشی عالیشهر است که در اختیار مردم قرارگرفته و مشکلات بسیار زیادی دارد.
وی نبود نمایندگی اداره برق در عالیشهر را اصلی‌ترین دلیل مشکلات روشنایی در این شهر عنوان کرد و بیان داشت: مقداری از روشنایی خیابان دهخدا و رودحله شمالی انجام‌شده است.

nashast alishahr 1

وی در ادامه گفت: با پیگیری نماینده مردم بوشهر در مجلس دو میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای روشنایی عالیشهر اختصاص یافت.
این مسئول مشکل عمده مردم عالیشهر را فاضلاب عنوان کرد و تصریح کرد: در شهر 35 تا 40 هزارنفری عالیشهر با این وضعیت فاضلاب در آینده مشکلات بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه تأکید کرد: در مجتمع مسکونی فاز 2 و 4 و مجتمع مسکونی امام خامنه‌ای، اسکان و اندیشه مشکلات زیادی در خصوص فاضلاب وجود دارد.
وی ضمن گلایه‌مندی از علوم پزشکی استان در خصوص مشکلات درمانی و نبود بیمارستان در عالیشهر اذعان داشت: در عالیشهر فقط یک مجتمع درمانی بدون هیچ امکاناتی وجود دارد که مسئولین با این وضعیت تصمیم به افتتاح آن گرفتند و مردم با مشکلات زیادی در حوزه درمان روبرو هستند و ای‌کاش علوم پزشکی با تخصیص اعتبار این مجموعه را تکمیل می‌کرد.
وی در خصوص بودجه شهرداری‌ها در شورای ششم گفت: بودجه شهرداری در دو سال قبل در ابتدا 28 میلیارد تومان بود که باروی کار آمدن شورای شهر به 30 میلیارد اصلاحیه خورد و در پایان سال 48 میلیارد تومان محقق شد.
اسدیان در ادامه در تشریح بودجه‌های شهرداری بیان داشت: در سال گذشته 58 میلیارد و دویست میلیون تومان باحتصاب 60 درصد اجرایی و 40 درصد پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شد که 78 میلیارد تومان محقق شد.
وی با اشاره به اینکه 15 تا 17 میلیارد تومان از اعتبار سال گذشته برای امور سال جاری استفاده می‌شود ابراز داشت: در ابتدا بودجه شهرداری 111 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که 69 میلیارد و 900 میلیون تومان مصوب شد که بعد از بررسی و حدود چهار ماه از این بودجه ایراد گرفته شد و با اصرار 80 میلیارد تومان در اختیار شهرداری گذاشته شد و با توجه به ظرفیت‌های شهرداری می‌توان امیدوار بود که همانند سال گذشته رقم بودجه شهرداری به همان 111 میلیارد تومان برسد.
وی در خصوص حضور خود در جلسات شورا گفت: تا امروز در یک جلسه غیبت نداشته‌ام و از زندگی شخصی خودم زده‌ام تا در خدمت مردم باشم و خالصانه برایشان کارکنم.
وی در ادامه تصریح کرد: چرا اختلافات شخصی باید باعث شود که یک سال از عمر شورا بگذرد بدون اینکه یک پروژه عمرانی داشته باشیم، ما نماینده مردم هستیم.
وی اذعان داشت: حاضرم باافتخار از شورای شهر انصراف بدهم و به مردم طور دیگری خدمت کنم.
وی در ادامه گفت: من با 30 سال زندگی در این شهر خاک خورده، زجرکشیده و دلسوز مردم هستم و برای حل مشکلات از همه مسئولین کمک خواسته‌ام.
رئیس شورای عالیشهر در پایان بابیان اینکه شورای عالیشهر ساختمان دارد ولی شهرداری ندارد گفت: زمین برای ساختمان شهرداری گرفته‌شده و به‌زودی ساحتمان شهرداری عالیشهر احداث می‌شود.

nashast alishahr 1nashast alishahr 1nashast alishahr 1nashast alishahr 1nashast alishahr 1nashast alishahr 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group