سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: به منظور تامین برق مصرفی، ۴۴۰ دستگاه پنل خورشیدی در بین عشایر این استان توزیع شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرنگار ایرنا، جعفر میگلی نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شمار دستگاه پنل خورشیدی با هدف تامین برق عشایر کوچ رو و با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال تامین شده است.

وی بیان کرد: عمده هدف این اقدام ترویج فرهنگ مصرف انرژی پاک و حفاظت از محیط زیست است چراکه با وجود پنل های خورشیدی عشایر دیگر ناگزیر به سوزاندن ذخایر طبیعی برای تامین روشنایی و پخت و پز نخواهند بود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: قابل حمل بودن پنل‌های اهدایی مهم ترین مزیت این دستگاه‌ها است چراکه عشایر به واسطه کوچ رو بودن می‌توانند در محل زندگی خود پنل ها را مورد استفاده قرار دهند.

niroogah khorshidi

میگلی‌نژاد عنوان کرد: با رویکرد راهبردی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از سرمایه گذاران احداث نیروگاه های خورشیدی تولید برق حمایت ویژه می شود که انتظار داریم بخش خصوصی از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه های توسعه، اصلاح و بهینه سازی نیز با ۴۶۵ میلیارد ریال اعتبار در استان بوشهر آغاز شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: این طرح در قالب ۱۴ قرارداد و در شهرستان های مختلف استان عملیاتی شده که بهره برداری از آن منجر به افزایش پایداری برق در استان بوشهر می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group