دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۵۰ درصد تصادف‌ها در محورهای برون شهری این استان از نوع واژگونی یا خروج خودرو گزارش شده این درحالی است که این شاخص در کشور به طور میانگین ۳۰ درصد است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، بابک کاوه‌ئیان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واژگونی یا چپ کردن خودرو یکی از خطرناک‌ترین شکل‌های تصادف رانندگی به شمار می‌رود که افزون بر خسارت های مالی، تهدید جدی برای سلامت سرنشینان خودروها نیز است.

وی افزود: سرعت غیرمجاز و توجه نکردن به جلو از مهمترین عوامل واژگونی خودرو در تصادف‌های استان بوشهر گزارش شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: براساس آمار سامانه‌های هوشمند این اداره کل، متوسط سرعت بوشهری‌ها در رانندگی ۸۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است که این رقم ۱۰ کیلومتر بیشتر از میانگین کشور به شمار می‌رود.

tesadof

وی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز ریشه تمام سوانح جاده‌ای در استان بوشهر است ادامه داد: بوشهر از استان‌های نخست کشور در زمینه میانگین سرعت رانندگی به شمار می‌رود، از این رو کاهش آمار سوانح جاده‌ای منوط به کاهش سرعت حرکت رانندگان است.

مدیر ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تغییر وضعیت خودروها و افزایش مرکز ثقل آن، که در خودروهای موسوم به شوتی رخ می‌دهد را از دیگر دلایل برهم خوردن تعادل و واژگونی در جاده‌های این استان عنوان کرد.

کاوه ئیان افزود: رانندگان بایستی با توجه به شرایط جاده با سرعت مطمئنه و حتی مقداری از سرعت مجاز کمتر حرکت کرد تا کنترل خودرو راحت‌تر باشد.

وی یادآور شد: تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها، صاف بودن آج لاستیک و باد بیش از حد لاستیک‌ها باعث کاهش سطح تماس با جاده می‌شود و امکان واژگونی را افزایش می‌دهد، از این رو تنظیم باد لاستیک‌ها باید مورد توجه باشد.

کاوه‌ئیان افزود: همچنین تغییر مسیر ناگهانی خودرو ناشی از رعایت نکردن فاصله مناسب با خودروی جلو یا حواس پرتی راننده به دلیل استفاده از تلفن همراه یا خستگی، خواب آلودگی یا مواجهه با موانع متحرک مثل عابران پیاده یا حیوانات در جاده از دیگر دلایل واژگونی‌ها به شمار می‌رود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group