يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: عملیات اورژانس هوایی بوشهر برای انتقال قلب اهدایی از جوان ۲۵ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود همزمان با روز تاسوعای حسینی انجام شد.

به گزارش دیارجنوب، دکتر سیدحسین موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: این ماموریت حساس روز چهار مرداد ماه سال جاری در ساعت ۱۷ از طریق مرکز ارتباطات اورژانس به تیم اورژانس هوایی ابلاغ شد که به دلیل حساسیت خیلی زیاد انتقال قلب و همچنین دارا بودن زمان طلایی برای جابه جایی باید بالگرد در نزدیک ترین مکان ممکن به بیمارستان قرار می گرفت که با همکاری مسئولین اورژانس استان و شهرستان دشتستان سریعا اقدامات ساخت پد در کنار بیمارستان انجام شد.
وی ادامه داد: در ساعت ۱۸:۳۰ عملیات به سازی و پاکسازی پد انجام و در عرض ۲ ساعت زمین که پر از نخاله و مصالح ساختمانی بود جمع آوری ‌‌شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر گفت: این اقدامات با نظارت مستقیم مسئول اورژانس هوایی استان و رئیس اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان انجام شد که این تلاش حتی از نگاه مجموعه مدیریتی اورژانس هوایی قابل تقدیر بود.

balgard ehdaozv 1

وی اظهار داشت: تیم اورژانس هوایی در ساعت ۵:۳۰ صبح آماده شروع عملیات بودند که سریعا عملیات اعزام آغاز و بالگرد در برازجان مستقر شد.
موسوی افزود: اعضا پیوندی شامل قلب کلیه و سایر اعضا توسط تیم جراحی مجرب از بدن بیمار جداسازی و سریعا توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ کمربندی برازجان به پد بالگرد جانمایی در مجاورت بیمارستان انتقال انجام گرفت و در عرض ۴۰ دقیقه به شیراز تحویل داده شد.

balgard ehdaozv 1

وی عنوان کرد: تیم پروازی این عملیات کاپیتان پورغلام و کاپیتان نائبی، تیم فنی مهندس پرواز مهندس سیاوشی و مهندس معصومی، تیم پزشکی پروازی خدارحم نویدکیا و حبیب شنبدی بودند.
دکتر موسوی اظهار داشت: ستاد هدایت بیماران استان، فرمانداری شهرستان دشتستان، مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت شهرستان دشتستان، مدیریت و پرسنل بیمارستان شهید گنجی برازجان، واحد فراهم آوری پیوند اعضا استان، بخشداری مرکزی برازجان، شهرداری برازجان، شورا و دهیاری روستای دهقاید، پایگاه بسیج و سپاه سیدالشهدا دهقاید و فرماندهی انتظامی فراجا شهرستان دشتستان در این مأموریت با اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر و شهرستان دشتستان همکاری داشتند.

balgard ehdaozv 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group