شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: سامانه پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات در این استان رونمایی و کارکرد آن با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، اکبر پورات روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تمامی ظرفیت‌ها را برای برگزاری یک انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم بکار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش موثری در انتخابات پرشور دارند، افزود: انتخابات از ارکان اساسی جمهوری اسلامی است و امسال ملت ایران با بصیرت بالا حماسه تاریخی دیگری را در تاریخ ثبت خواهند کرد که نیاز است رسانه‌ها در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه داوطلبان انتخابات مجلس باید آماده ثبت‌نام باشند، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانبندی شده از سوی وزارت کشور، زمان آغاز فرآیند پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۶ مردادماه است.

پورات ادامه داد: هر شخصی که تمایل به داوطلبی دارد اگر در مدت زمان اعلام شده اقدام به ثبت نام اولیه نکند به هیچ وجه امکان حضور در انتخابات ندارد.

وی اضافه کرد: در پیش ثبت نام داوطلبان، مدارک تحصیلی، پایان خدمت برای آقایان، نداشتن سو سابقه و دو تابعیتی نبودن داوطلبان ملاک است.

رییس ستاد انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: امسال انتخابات در بیش از ۸۲۳ شعبه اخذ رأی، ۴۰ شهر، ۶۴۰ روستا و آبادی و ۱۰ شهرستان استان بوشهر برگزار می‌شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group