شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان با اشاره به اینکه 567 نفر در تماس با اورژانس اجتماعی خدمات گرفته‌اند گفت: در سال گذشته 36 میلیارد تومان هزینه بلاعوض به زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست پرداخت‌شده است.

به گزارش دیارجنوب، جعفر کمالی در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه 30 تیرماه بابیان اینکه 154 وظیفه در حوزه‌های مختلف به بهزیستی محول شده اظهار داشت: بهزیستی برای بهتر زیستن و محل مهرورزی و مهربانی است.

وی جامعه هدف بهزیستی را معلولین عنوان کرد و اضافه کرد: بهزیستی همانند انبیا و امامان سیره کمک به محرومین را در نظر گرفته و ادامه می‌دهد.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان بابیان اینکه در یک سال گذشته 43 هزار نفر به بهزیستی مراجعه کرده‌اند ابراز داشت: بیش از ۳۶ میلیارد تومان هزینه بلاعوض در حوزه اجتماعی محلی زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست و کودکان کار و بی‌سرپرست پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 726 نفر زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند گفت: به این قشر خدماتی مثل مستمری ماهیانه، هزینه تحصیلی، اشتغال تأمین مسکن، هزینه تحصیلی و بیمه زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود.

وی در خصوص اورژانس اجتماعی بیان داشت: در بهزیستی دشتستان مرکزی بنام اورژانس اجتماعی وجود دارد که فوریت‌های اجتماعی را از طریق بررسی مشکلات خانوادگی خدمت‌رسانی می‌کند.

کمالی از خدمت‌رسانی به 567 نفر در تماس با اورژانس اجتماعی خبر داد و اذعان داشت: مرکز شیرخوارگاه که کودکانی که والدین آن‌ها شرایط نگهداری نداشته‌اند یا نوزاد سرراهی بوده نگهداری و به‌عنوان فرزندخوانده تحویل متقاضی می‌گردد.

وی در تشریح حوزه اجتماعی گفت: بهزیستی به‌منظور رسد جوانی جمعیت و فرزند آوری بسته تشویقی به خانواده‌هایی که فرزند دوقلو یا بیشتر دارند ارائه می‌دهد.

وی در خصوص خانوارهای دارای فرزند چند قلو تصریح کرد: بهزیستی دشتستان ۱۸۰ خانوار دوقلو ۲۶ خانوار سه‌قلو دو خانوار چهارقلو تحت پوشش دارد که از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان بابیان اینکه محله علی‌آباد برازجان به‌عنوان محله پایلوت کم برخوردار انتخاب شد اذعان داشت: از اول سال گذشته تاکنون نزدیک به ۷۲ نفر داوطلب به‌صورت افتخاری از محله علی‌آباد برای همکاری اعلام داوطلبی کرده‌اند.

وی تأکید کرد: امسال دو جلسه در فرمانداری با حضور معتمدین و اهالی محله علی‌آباد در راستای مرتفع شدن مشکلات محله و کمک و فقرزدایی و ارتقا محله برگزار شد که در رسانه‌ها هم انعکاس پیدا کرد و باید بیشتر کار بشود.

کمالی در خصوص حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی گفت: مهم‌ترین و اولویت دارترین بحث در این حوزه اعتیاد است که متأسفانه امروزه سن اعتیاد پایین آمده و دشمن به دنبال از پای درآوردن جوانان کشور است.

وی از خدمت‌رسانی به دو هزار و 69 معتاد در حوزه درمان اعتیاد خبر داد و بیان داشت: چهار مراکز اقامتی ترک اعتیاد در شهرستان وظیفه سم‌زدایی را بر عهده‌دارند که دو مرکز در برازجان و بقیه در سعدآباد و شبانکاره وجود دارند.

وی از توزیع سه هزار و هشت‌صد سرنگ در مراکز درمان اعتیاد در شهرستان خبر داد و تأکید کرد: سرنگ کهنه تحویل گرفته و سرنگ نو تحویل معتاد شده تا از آسیب اجتماعی و سلامت جامعه پیشگیری شده باشد.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان از آموزش 700 نفر درزمینهٔ خودکشی خبر داد و تصریح کرد: در کلاس آموزشی پیش از ازدواج که در بحث جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد بیش از 785 نفر در این رده‌ها شرکت کردند.

کمالی از انعقاد تفاهم‌نامه‌های زیادی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: از همه روسای ادارات، نهادها. سمن‌ها که در امر خدمت‌رسانی با بهزیستی دشتستان همراهی و همکاری می‌کنند تشکر می‌کنم.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group