دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

رئیس شورای اسلامی روستای دهقاید بابیان اینکه الحاق دهقاید به شهر برازجان مشکلات این شهر را افزایش می‌دهد گفت: ارتقاء این روستا درگرو تبدیل‌شدن به شهراست.

به گزارش دیارجنوب، محمدمهدی احمدزاده روز پنج‌شنبه 29 تیرماه در نشست خبری با اشاره به مطالبه مردم روستای دهقاید اظهار داشت: مردم روستای دهقاید سال‌هاست که مطالبه شهر شدن را درخواست دارند و در این خصوص شبهات و ابهاماتی در ذهن مردم وجود دارد.
وی بابیان اینکه باید با شفاف‌سازی سریع به مواضع به این شبهات پاسخ داده شود اضافه کرد: صورت‌جلسات 4 دوره شورای اسلامی روستای دهقاید حاکی از پیگیری جدی مسئولین از قدیم تاکنون در خصوص شهر شدن روستای دهقاید دارد.
وی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل هم‌زمان با درخواست شهر شدن روستای دهقاید چند روستا در شهرستان دشتستان به شهر تبدیل شدند و خواسته مردم این روستا به حال خود رها شد تصریح کرد: همه عضوهای شوراها در دوره‌های مختلف به شهر شدن روستا رأی داده‌اند و یک نفر مخالف هم وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی روستای دهقاید نظر همه مردم به‌ویژه پیشکسوتان روستا را موافق شهر شدن عنوان کرد و تأکید کرد: با افراد صاحب‌نظر در هر حوزه و زمینه‌ای در شهرستان و استان و شهرهای بزرگ دیگر مشاوره گرفته شد و همه رأی به تائید این موضوع دادند.
وی جمعیت روستای دهقاید را دوازده هزار نفر برشمرد و عنوان کرد: سابقه تاریخی، همگرایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل برگزاری یادواره شهدا، تعزیه، نمایشگاه، نماز عید فطر و راهپیمایی و نمایش بزرگ غدیر تا گروه سرود 450 نفری از عوامل مستقل شدن روستای دهقاید است.
وی برخورداری از منابع مالی مستقل را از دیگر منفعت شهر شدن روستای دهقاید بیان کرد و گفت: در حال حاضر اعتبارات تخصیص‌یافته به روستا به‌اندازه یک‌سوم جمعیت یک شهر است و به همین دلیل شوراها نتوانسته‌اند انتظارات مردم را برآورده کنند.

nashast dehghayed 1


احمدزاده شهر برازجان را آبروی شهرستان و اعتلای آن را اعتلای دشتستان توصیف کرد و ابراز داشت: الحاق روستای دهقاید به شهر برازجان مشکلات این شهر را بیشتر می‌کند.
وی استقرار نمایندگی‌های ادارات در دهقاید را از دیگر منافع شهر شدن این روستا بیان کرد و گفت: با استقرار ادارات دردهقاید مشکلات رسیدگی به مردم در این منطقه کاهش پیداکرده و سریع‌تر مرتفع می‌شود.
وی بابیان اینکه مستقل بودن دهقاید به نفع مردم روستا و برازجان خواهد بود تصریح کرد: شهر شدن روستای دهقاید مشکلی برای برازجان ایجاد نخواهد کرد و ما همیشه تحت لوای شهر برازجان هستیم.
وی نزدیکی روستای دهقاید به شهر برازجان را از دلایل مخالفت وزارت کشور عنوان کرد و گفت: شهر بنک در نزدیکی کنگان قرار داشت و بعد از درخواستشان تبدیل به شهر شد چرا قانون فقط برای دهقاید وجود دارد پس این روستاها چگونه به شهر تبدیل شدند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیارجنوب در خصوص دلایل مخالف عده‌ای با این مطالبه ابراز داشت: عده‌ای مخالف که بومی هستند معتقدند که اگر دهقاید جزء شهر برازجان باشد دهقاید هم همانند شهر برازجان مرکز شهرستان خواهد بود درصورتی‌که با مستقل شدن اعتبارات جداگانه از محل‌های شهرستانی، استانی و ملی تخصیص خواهد یافت که تأثیر بسزایی در اعتلای دهقاید خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی روستای دهقاید اضافه شدن بار مشکلات این روستا به شهر برازجان را از دیگر دلایل الحاق شدن به این شهر عنوان کرد و گفت: در اوایل سال گذشته جلسه‌ای با شورای شهر برازجان در همین خصوص برگزار شد که هیچ موضع رسمی به‌جز بررسی فنی موضوع را اعلام نکردند.
وی با تشکر از پیگیری‌های همه مسئولین شهرستان و استان در اولویت قرار دادن این موضوع را خواستار شد و اذعان داشت: بحث شهرداری منطقه دو مطرح است که قوانین خاصی طبق نرم جمعیتی دارد.
وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دیارجنوب اعتبار دهیاری در سال گذشته را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: با مستقل شدن ضمن برخورداری از بودجه مستقل، ادارات در روستا مستقر خواهند شد وگرنه بار همه مشکلات بر دوش شهر برازجان و ادارات خواهد بود.

nashast dehghayed 1nashast dehghayed 1nashast dehghayed 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group