دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: شرکت کیمیا مهارت صنعتی سیراف به عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان موفق به ارتقا دوربین‌های صنعتی با کیفیت و کاربری فراتر از مدل مشابه خارجی شد.

به گزارش دیارجنوب ، رحمن دشتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از مزیت برجسته‌ دوربین‌های ارتقا یافته می توان کیفیت بسیار بالای تصاویر، اطمینان از آماده به کاری و پایداری سیستم، تسهیل‌گری در پشتیبانی سخت‌افزار و نرم‌افزار و افزایش رضایتمندی کاربران در استفاده از سیستم بویژه جایگزینی کنترلرهای لمسی به جای دستی (سیستم تاچ اسکرین) نام برد.

وی افزود: از دیگر مزیت‌های این دوربین ها، قابلیت توسعه و فعال‌سازی آپشن‌های هوش مصنوعی و همچنین کاهش قابل توجه هزینه‌های تعمیر و نگهداری در کنار بومی‌سازی تولید قطعات یدکی این دوربین‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: افزایش قدرت مانور در حوزه پدافند غیرعامل، کنترل مدیریت و نظارت بهتر در بهره برداری، بهبود در عملکرد حفاظت ، حراست و ایمنی از مزیت‌های قابل بیان دوربین های ساخته شده توسط متخصصان توانمند داخلی است.

دشتی ادامه داد: در دوربین‌های قدیمی و آنالوگ علاوه بر کیفیت بسیار پایین تصاویر، در نبود متخصص تعمیر و نگهداری و همچنین نبود قطعات یدکی به دلیل شرایط تحریمی از کار افتادگی دوربین ها بسیار بالا بود که با بکارگیری فناوری های جدید و پیشرفته، تمامی کاستی های دوربین‌های سابق برطرف شده است.

dorbin

وی اظهار کرد: شرکت کیمیا مهارت صنعتی سیراف به عنوان یک شرکت دانش بنیان با حضور در منطقه پارس جنوبی توانسته بخوبی با شناسایی نیاز منطقه به تولید یکی از نیازهای راهبردی بخش صنعت کمک کند که این رویکرد می تواند الگویی برای سایر واحدهای تولیدی دانش بنیان در استان باشد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر ادامه داد: این شرکت در نخستین مرحله از پروژه ارتقا دوربین‌ها توانسته با تولید و تامین دوربین های صنعتی پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی موفق به صرفه جویی ارزی به ارزش یک میلیون دلار شود.

وی گفت: بزرگ ترین دستاورد این ارتقاءسازی برای کشور بی نیازی در خصوص تامین و واردات دوربین های ضد انفجار واحدهای صنعتی است که بدون تردید با معرفی مناسب آن به بازارهای هدف می توان از خروج ده ها میلیون دلار ارز از کشور آن هم در شرایط تحریم‌های ظالمانه جلوگیری کرد.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group