سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: این صندوق با همکاری دولت در نظر دارد ٣٠ درصد حق بیمه برای مادران خانه‌دار غیرشاغل که سه فرزند دارند را به طور رایگان پرداخت کند؛ انتظار می‌رود با مشخص شدن بودجه این مصوبه، این امر در استان عملیاتی شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس استان بوشهر ، ظهیر کاظمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این صندوق در سال ۱۳۸۴ در راستای عدالت اجتماعی تأسیس شد اظهار داشت: در این صندوق که رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال را در بر‌می‌گیرد ۷۰ درصد پرداخت حق بیمه توسط دولت و ۳۰ درصد توسط خود بیمه‌شدگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت ماهانه حداقل ۶٢ هزار و ۵٠٠ تومان و حداکثر ۳۵۵ هزار تومان است، افزود: افراد دارای ۴۹ سال سن با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و سایر افراد با پرداخت ۳۰ سال حق بیمه با پرداختی ماهانه ۷ میلیون و یکصد هزار تومان بازنشست می‌شوند.

کاظمی گفت: در کل کشور ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار نفر از ١٠ میلیون جمعیت روستایی که می‌توانند عضو این صندوق شوند عضو این صندوق هستند و این میزان در استان بوشهر از ١۵٠ هزار و ۶٧٧ نفر جامعه هدف، ٣٣ هزار و ۵۵٨ نفر است.

madar

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان بوشهر ادامه داد: ۹۰۰ نفر در استان مستمری بگیر این صندوق هستند که از این میان ٢٠٣ نفر مستمری بگیر ازکارافتاده، ۴۴٣ نفر مستمری بگیر فوتی و ٢۵٣ نفر بازنشستگی هستند.

وی در خصوص خدمات این صندوق بیان داشت: علاوه بر پرداخت حق بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از این صندوق به صندوق‌های دیگر و مجموعه تأمین اجتماعی وجود دارد.

کاظمی در خصوص سرمایه‌گذاری عنوان کرد: سال جاری ١٠ درصد سهام پالایشگاه حضرت امام خمینی(ره) شازند به مبلغ ٢٨ هزار میلیارد تومان خریداری شده که تاکنون ١٠ هزار میلیارد تومان سوددهی داشته است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در قالب مسؤولیت‌های اجتماعی پتروشیمی، تاکنون مبلغی به ما تخصیص داده نشده ابراز داشت: هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی بسته شده که بر این اساس کلیه تعاونی‌های استان زیر چتر بیمه‌ای قرار بگیرند.

از ابتدای سال تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی منعقد شده و تلاش می‌شود در سال جاری زمینه انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و کانون مساجد فراهم شود.

کاظمی موضوع بیمه خانم‌های خانه‌دار را در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس مصوبه‌ای که این صندوق با همکاری دولت در نظر دارد ٣٠ درصد حق بیمه برای مادران خانه‌دار غیر شاغل که سه فرزند دارند به طور رایگان پرداخت می‌شود و به ازای فرزند چهارم و پنجم هر کدام ٢ سال به سنواتشان اضافه خواهد شد که انتظار می‌رود با مشخص شدن بودجه این مصوبه، این کار در استان عملیاتی شود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group