شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال گذشته با جذب ۲ هزار نفر کم‌سواد و بی‌سواد در استان، شاهد رشد ۱۰۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ در این حوزه بوده‌ایم.

به گزارش دیارجنوب، علی موحدی پنج‌شنبه اول تیرماه در نخستین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار کرد: کارگروه تخصصی شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور رابطین سوادآموزی دستگاه های اجرایی استان جهت هم‌فکری و هم‌افزایی در راستای به کارگیری ظرفیت‌های هر دستگاه به منظور شتاب‌بخشی به باسوادی استان تشکیل شده است.
وی افزود: با تاکید استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری و با همراهی و همکاری فرمانداران و بخشداران، نشست‌های شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و شهرستان ها و مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شده است.
موحدی خاطرنشان کرد: همه تعهدات بین‌المللی سوادآموزی به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در استان بوشهر اجرایی شده است.

movahedi a p
وی دست‌یابی ۹۸ درصدی به اهداف طرح پالایش مدرسه محور، موضوع پالایش، راستی آزمایی، مستندسازی و بارگذاری مستندات تحصیلی اولیای دانش آموزان مدارس سراسر استان بوشهر در سامانه جامع سوادآموزی از دیگر دستاوردهای این حوزه دانست.
موحدی ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعات سوادآموزی استان در راستای تدوین اطلس باسوادی استان از سال ۱۳۸۷ تاکنون، تجهیز کتابخانه های عمومی منتخب استان به کتب مورد نیاز مخاطبان سوادآموزی در راستای تعمیق و تثبیت سوادآموزان در طرح حلقه های کتابخوانی، اجرای طرح مسابقه کتابخوانی طلای سرخ سرزمینم برگرفته از منویات مقام عظمای ولایت و شعار سال در بین سوادآموزان دوره انتقال و اجرای مسابقه قربان عید عبادت – غدیر عید ولایت در بین سوادآموزان همه دوره‌های تحصیلی سوادآموزی، از دیگر اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت استان است.
وی در پایان یاداور شد: طرح "سفیران سوادآموزی" با هدف آموزش اولیا بی‌سواد توسط فرزند دانش‌آموز آن افراد و طرح " هر مدیر، یک سوادآموز" به ابتکار استان بوشهر اجرا شده که مورد استقبال گسترده جامعه هدف قرار گرفته است./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group