يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی از امروز تا پنجشنبه نسبت به وزش بادهای شدید تا متوسط شمال غربی هشدار سطح زرد (آگاهی در صورت نیاز اقدام ضروری) داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز دوشنبه اظهار کرد: در این مدت نسبت به تلاطم خلیج فارس و احتمال خیزش گردوخاک منطقه‌ای و نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای و کاهش دید در برخی نقاط استان هشدار داده می‌شود.
وی بیان کرد: از امروز تا پایان هفته همچنین نسبت به اختلال در تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی هشدار داده شده و دریانوردان باید از ترددهای غیرضرور در این مدت اجتناب کنند.

bad shomali
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.
مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق شمالی و مرکزی طی ساعت‌هایی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.
مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۳۲، مد اول ساعت ۰۹:۰۷، جزر ساعت ۱۷:۱۳ ، مد دوم ساعت ۲۳:۱۲ خواهد بود.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان، خورموج و اهرم به ترتیب با ۴۵، ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشته‌اند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group