سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

استاندار بوشهر گفت: تا پایان دولت سیزدهم، ۵۰۰ تخت جدید در بیمارستان‌های دولتی استان ایجاد و تجهیز خواهند شد.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه ۲۹ خرداد ماه در پایان جشن گرامیداشت سالروز انتخابات ۱۴۰۰ و انتخاب آیت‌الله دکتر رئیسی به عنوان رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم در شرایط بسیار بدی کشور را تحویل گرفت؛ وضعیت عمرانی و اقتصادی بسیار بد بود و شیوع کرونا نیز به گونه‌ای بود که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی در کشور داشتیم.
وی افزود: در شرایط بد ملی و بین‌المللی، آیت‌الله دکتر رئیسی با رای بالای مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و بلافاصله پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات جهادی برای رفع مشکلات مردم آغاز شد.
استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: شروع دولت سیزدهم، مصادف با سررسید اوراق مشارکت بود که بخش عمده‌ای را پرداخت کردیم و تا مرداد ماه، همه تعهدات اوراق مشارکت، پرداخت خواهد شد.

takht bimarestan
محمدی‌زاده تصریح کرد: با واردات دارو و واکسن و تولید واکسن در کشور، وضعیت کرونا در کشور کنترل شد و امیدوارم در تمام شاخص‌ها نیز رشد و پیشرفت روزافزون را شاهد باشیم.
استاندار بوشهر گفت: در ۲۱ ماه اخیر، رئیس جمهور دو بار به استان بوشهر سفر کرده و مصوبات ارزشمندی برای عمران و آبادانی استان بوشهر به تصویب رسیده که شاهد اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها هستیم.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در استان بوشهر در حوزه آب بوده که چندین پروژه آب‌شیرین‌کن و همچنین طرح‌های سدسازی با شتاب ارزشمندی اجرایی و عملیاتی شده است.
محمدی‌زاده بیان کرد: در یکسال اخیر ۶۰ هزار متر مکعب آب‌شیرین کن وارد مدار شده و ۱۲۵ هزار متر مکعب نیز پروژه جدید تعریف شده است.
استاندار بوشهر تاکید کرد: سد باغان و خاییز سال گذشته، آبگیری شد و امیدوارم دو سد بزرگ شامل سد دالکی و دشت پلنگ نیز سال آینده آبگیری شود.
وی به طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: کریدور شرق به غرب کشور در محور استان بوشهر، تکمیل شده یا در آستانه تکمیل است.
استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه راه‌آهن نیز با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت به پروژه راه‌آهن بوشهر به شیراز تخصیص یافته و در حالی که تا یکسال پیش، تنها ۴ قطعه دارای پیمانکار بودند، اکنون ۱۱ قطعه دارای پیمانکار هستند و نیمه دوم امسال، تحول شگرفی در این عرصه خواهیم داشت.
محمدی‌زاده به اجرای طرح‌های درمانی اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۷۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم که البته نیازمند تعداد بیشتری تخت هستیم و در سال جاری شاهد توسعه بخش درمان خواهیم بود./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group