دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان بوشهر گفت: تعهد پارسال این استان احیای ۱۰ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بود این درحالی است که با احیای ۲۲ واحد بزرگ و ۸۴ واحد کوچک تولیدی و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید ۲۶ درصد از این واحدها به چرخه فعالیت بازگشتند.

به گزارش دیارجنوب، ضرغام حیدریه روز یکشنبه در جشن ایمان و امید که در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برگزار شد اظهار کرد: احیا، نوسازی و فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال از مهمترین راهبردهای دولت در این استان است.
وی یادآور شد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات مزیتی استان بوشهر با جدیت دنبال و حمایت می‌شود.
حیدریه با بیان اینکه بوشهر در صدور مجوزها پیشتاز است اضافه کرد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات مزیتی استان بوشهر تسهیلات به این سمت سوق پیدا خواهد کرد.

zagham heydariye
وی با اشاره به پرداخت یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به مشاغل خانگی در استان بوشهر اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد که امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت می‌شود.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به‌ ویژه از کشورهای حوزه خلیج فارس آمادگی داریم .
وی با اشاره به رتبه اول استان بوشهر در سرمایه‌گذاری ارزی و رتبه استان در سرمایه‌گذاری ریالی طرح‌های دهه فجر ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان بوشهر رتبه دوم شاخص عملکردی و اثربخشی را در کشور داشته است.
فعالیت ۷۰ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: در حال حاضر ۷۰ شرکت در این منطقه فعالیت دارند و ۲۵ شرکت نیز در حال اجرای طرح خود برای فعالیت هستند.
احمد دشتی‌زاده با اشاره به افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی از داخل کشور و تعدادی سرمایه‌گذار خارجی از برخی کشورها نظیر چین برای سرمایه‌گذاری در این منطقه درخواست داده‌اند.
وی ساخت موبایل، پاور برق و خودروسازی را از جمله درخواست‌های سرمایه‌گذاران جدید در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: مذاکرات اولیه در این خصوص انجام شده و آماده خدمات‌دهی به سرمایه‌گذاران هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه استفاده می‌شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group