دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

استاندار بوشهر گفت: امسال سهمیه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان افزایش خواهد یافت و بیش از ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها به عنوان معلم استخدام خواهند شد.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده شامگاه شنبه ۲۷ خرداد ماه در نشست شورای هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان بوشهر اظهار کرد: این سرزمین متعلق به شماست و همانطور که پدران و برادران شهید شما این سرزمین را با خون خود حفظ کردند شما نیز این سرزمین، انقلاب و کشور را در آینده با مجاهدت‌های خود سربلند خواهید کرد.
وی با اشاره به لزوم واگذاری مدیریت امور کشور به جوانان اضافه کرد: جوان‌گرایی یک اکسیر بی‌نظیر، شتاب‌دهنده و پیشران است. جوانان در تاریخ این سرزمین همواره حافظ کشور بوده‌اند.
استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال‌زایی تصریح کرد: در سال‌ ۹۲ قانون اشتغال ۵۰ درصد بومی‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مصوب شد اما متاسفانه این مصوبه به‌درستی در دوره‌های بعد اجرایی نشد تا جایی که اکنون حدود ۳۰ درصد از شاغلین صنایع استان را بومی‌ها تشکیل می‌دهند.

ostandar b
محمدی‌زاده با بیان اینکه اکنون عزم خوبی برای محقق شدن سهمیه اشتغال ۵۰ درصدی بومی‌ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر وجود دارد، ادامه داد: روز گذشته آزمون استخدامی واحدهای مختلف پتروشیمی باختر برگزار شد.
وی یادآور شد: مردادماه سال گذشته سهمیه ۸۵۴ نفر برای پالایشگاه‌های پارس جنوبی برگزار شد و خوشبختانه همه این سهمیه قرار است ویژه بومی‌های استان بوشهر و شهرستان‌های پارسیان، لار و لامرد در نظر گرفته شود. این آزمون در حالی که قرار بود در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شود با پیگیری‌های متعدد در خود استان برگزار شد.
استاندار بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استخدام نیروهای استان گفت: امسال سهمیه جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان افزایش خواهد یافت و بیش از ۵۰۰ نفر فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها به عنوان معلم استخدام خواهند شد.
محمدی‌زاده با بیان اینکه همه مردم کشور از ذخایر استان بوشهر سهم دارند، تاکید کرد: روزانه ۱۰۰ هزار مترمکعب آب از کازرون و ۱۸۰ هزار مترمکعب از سد کوثر استان کهکیلویه و بویر احمد از منابع زیرزمینی استان‌های همجوار به استان بوشهر انتقال داده می‌شود.
وی عنوان کرد: باتوجه به آسیب‌هایی که صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به محیط پیرامونی خود وارد کرده است در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر از ۱۰ هزار میلیارد تومان حدود ۶ هزار میلیارد تومان آن از محل مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع خواهد بود که تا پایان دولت سیزدهم این اعتبار باید جذب و در پروژه‌های عمرانی استان هزینه شود.
استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای جذب دانش آموختگان دانشگاهی در استان بوشهر گفت: جذب ۵۰۰ نیروی جدید که ۳۵۸ نفر برای دانشگاه علوم پزشکی و یکصد نفر برای سایر ادارات دولتی از جمله برنامه‌های استان بوشهر است که آزمون آنها طی ۲ ماه آینده برگزار می‌شود.
محمدی‌زاده در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنیم با حضور در هفت دانشگاه استان جلساتی را با دانشجویان، اساتید و روسای دانشگاه‌ها به‌منظور تعامل هر چه بهتر و بیشتر برگزار شود.
بنابر این گزارش؛ شرکت یکی از دانشجویان در جلسات عفاف و حجاب به عنوان نماینده، متناسب سازی رشته‌ها با صنایع استان و ارتباط سازی بین کارفرمایان و دانشگاه‌ها و دریافت پیشنهادات برای شرکت باشکوه در انتخابات از مصوبات این جلسه بود./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group