شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از استعفای ۳ تن از مدیران مشمول قانون انتخابات برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس در استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، اکبر پورات ظهر امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: برای اهمیت بالای انتخابات 11 اسفندماه امسال که رهبر معظم انقلاب در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط تأکیدات بسیاری داشتند که لازمه آن بسیج جمعی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات از جمله اولویت و مأموریت‌های مهم دولت و وزارت کشور در سال پیش‌رو است، براساس ماده 11 قانون انتخابات باید کلیه امکانات تا پایان انتخابات بر اساس درخواست استانداری و فرمانداری‌ها در اختیار ستاد انتخابات استان قرار گیرد.

poorat a ostandari
وی امروز را پایان مهلت استعفای شاغلان در پست‌های مدیریتی اعلام کرد و افزود: مبنای ثبت‌نام این افراد در روز انتخابات، ارائه مدرک پذیرش استعفا تا پایان 15 خردادماه 1402 خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از استعفای 3 تن از مدیران مشمول قانون انتخابات برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس در استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون در مجموعه دستگاه‌های اداری استان بوشهر یک مورد استعفا مدیرکل ستادی، یک مورد معاون فرمانداری و یک مدیر دستگاه اجرایی در سطح شهرستانی صورت گرفته که امکان افزایش بیش از این تعداد نیز وجود خواهد داشت که مبنای پذیرش استعفا برای ثبت‌نام در انتخابات تا تاریخ 25 خرداد 1402 خواهد بود.
پورات گفت: رویکرد جدی دولت، وزارت کشور برای انتخابات 11 اسفندماه، رعایت مر قانون برای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت بی‌طرفی است و هرگونه اقدام که شائبه جانبداری از کاندیدای احتمالی به ذهن عموم متبادر کند جلوگیری و برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه تا پایان انتخابات اسفندماه برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران سطح استان بوشهر وجود ندارد، بیان کرد: ستاد انتخابات کشور و استان بوشهر مطابق فرمان رهبر معظم انقلاب نسبت به تدوین راهبردهای چهارگانه سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت تدابیر و اقدامات لازم را اندیشیده است و در همین راستا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی نسبت به مأموریت‌ها برای تقویت هر یک از بخش‌ها متناسب با شرح وظایف که دارند با اولویت مشارکت اقدام کنند./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group