سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 | Tuesday 7 May 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا روز شنبه هفته آینده به دلیل وزش بادهای شدید شمال غربی و مواجی خلیج فارس، دریانوردان باید از ترددهای غیرضرور اجتناب کنند.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز چهارشنبه اظهار کرد: در این مدت خیزش گرد و خاک منطقه‌ای و نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای از پدیده‌های مورد انتظار برای استان بوشهر است.
وی افزود: همچنین با تداوم روند افزایشی دما در استان بوشهر، در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم، برازجان و خورموج با ۴۸ ، عسلویه و بهرگان دیلم با ۴۷ و کنگان و دیلم با ۴۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

havashenasi taradod
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در این مدت گناوه با ۸۱، بوشهر با ۷۶ و خارگ با ۶۷ درصد به ترتیب بیشترین درصد رطوبت را در استان بوشهر تجربه کردند.
مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط همراه با باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.
وی افزود: در این مدت جهت وزش باد در استان بوشهر شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌ شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۰، جزر اول ساعت ۱۳:۴۰، مد دوم ساعت ۱۹:۰۰ و جزر دوم ساعت ۲۳:۳۵ خواهد بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group