دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۲۰۰ روستای این استان با ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار زیر پوشش طرح کاهش تنش آبی قرار دارند.

به گزارش دیارجنوب، ابوالحسن عالی روز یکشنبه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو و دولت سیزدهم رساندن آب سالم بهداشتی و تامین آب پایدار مناطق محروم و روستایی است.
وی بیان کرد: یکی از اهداف این طرح کاهش تنش آبی است که در سال ۱۴۰۰ در استان بوشهر برای ۴۳ روستا با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان آغاز شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد روستاهای مشمول این طرح ۲۰۰ روستا است، ادامه داد: اعتبار این طرح ۷۵۰ میلیارد تومان و سرعت کار نیز بسیار مطلوب است.

tanesh abi
عالی اضافه کرد: فاز اول این طرح شامل ۱۰۰ کیلومتر شبکه، خط انتقال و ساخت مخزن ذخیره آب با ظرفیت پنج‌هزار مترمکعب است که در فاز دوم شاهد نوسازی و توسعه ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی، اجرای ۶ سایت تصفیه‌خانه آب، ساخت مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب و حفر ۳۰ حلقه چاه خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از بهره برداری ۱۷ پروژه در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی ۶ پروژه دیگر نیز آغاز می‌شود.
عالی با بیان اینکه در این طرح گروه‌های جهادی تخصصی حوزه آب و خیران آب‌رسان حضور دارند، اضافه کرد: شرکت آبفا استان بوشهر نیز در این طرح از تمامی‌ ظرفیت‌های خود برای تامین آب پایدار روستاهای کم برخوردار بکار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی یک سوم روستاهای بوشهر را تحت پوشش قرار خواهد داد، عنوان کرد: خطوط انتقال آب کوثر و کازرون در برخی مناطق قادر به تامین آب نیستند لذا این طرح می‌تواند در تامین آب با فشار خوب موثر واقع شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group