يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید براینکه این شرکت مسئول تامین آب خانه باغ‌ها، گلخانه‌ها ودام‌های سنگین نیست گفت: روزانه حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در این استان توزیع می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، ابوالحسن عالی صبح روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران افزود: امسال برخورد با انشعابات غیر مجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفا استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات موثری در شناسایی انشعابات غیر مجاز با مصرف بالا صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه آب مایه حیات است، گفت: با توجه به تعییرات اقلیمی (افزایش دما از یک سو و کاهش بارش‌ها از سوی دیگر) و متناظر با کم یابی آب شیرین ودر تناسب با آن چالش‌هایی جدی واساسی برای مردم شکل می‌گیرد و عواقب جدی آن زندگی بشر را تحت تاثیر و تهدید اساسی قرار خواهد داد.

aab shorb
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب شرب در سطح استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است، تصریح کرد: منابع آب شرب در استان بوشهر محدود و تنها راه، مصرف بهینه و صحیح از سوی شهروندان است.
عالی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشترکین آب در استان بوشهر بخش خانگی است، افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده ۲۰ درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیر مجاز است و با برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری دستگاه‌های نظارتی با قاطعیت انشعابات غیر مجاز را جمع آوری خواهیم کرد./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group