يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز و در ساعاتی از فردا، با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق در برخی نقاط، به‌ویژه نواحی شمالی استان، دور از انتظار نیست.

به گزارش دیارجنوب، فرج الله شکوهی‌پور دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر وقت امروز و در ساعاتی از فردا، با عبور امواج ناپایدار جو، سرعت وزش بادهای شمالی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت؛ بنابراین در این مدت ضمن افزایش ارتفاع موج دریا، احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه‌ای به استان و همچنین خیزش گردوخاک در مناطق مستعد، وجود دارد.
وی آسمان را کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی و عنوان کرد: از امشب به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد با احتمال گردوخاک و فردا در برخی نقاط بارش پراکنده باران را شاهد خواهیم بود.

abr baresh
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، نسبت به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی، احتمال کاهش دید افقی هشدار داد
شکوهی‌پور جهت وزش باد را متغیر، غالباً جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و افزود: از امشب به‌تدریج ۱۶ تا ۴۴ و فردا گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت سرعت وزش خواهد بود.
وی ارتفاع موج دریا را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر، از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و از فردا در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی کرد.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۹، مد ساعت ۱۱:۰۶ و جزر دوم ساعت ۱۹:۰۶ خواهد بود./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group