شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از کشف ۲۱ فقره جرایم سایبری طی ۱۵ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ عباس علی یاری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وصول تعدادی از شکایات از مراجع قضائی و مراجعه و گزارشات مردمی به پلیس فتای شهرستان مبنی بر وقوع جرایم در حوزه فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان تصریح کرد: مأموران پلیس فتا پس از بررسی‌های همه جانبه و وبا بهره گیری از شیوه‌های پلیسی و علمی موفق شدند در بازه زمانی ۱۵ روزه تعداد ۲۱ نفر از این مجرمان را شناسایی کنند.

aliyari entezami d
وی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی و شناسایی و دستگیری متهمان پرده از راز ۲۱ فقره از جرایم سایبری در این شهرستان برداشته شد و پرونده متشکله و متهمان تحویل مراجع قضائی شد.
سرهنگ علی یاری خاطر نشان کرد: غالب جرایم مکشوفه مزاحمت در فضای مجازی، برداشت غیر مجاز و کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان به ناامنی‌های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: از شهروندان درخواست می‌شود هشدارهای انتظامی در حوزه فضای مجازی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرمی در این زمینه مراتب را در اسرع وقت به پلیس فتا و سایت اختصاصی پلیس فتا اعلام دارند./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group