شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با هشدار درباره خرید، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی، گفت: علاوه بر تهدیدات جانی این مواد، کلاهبرداران نیز به بهانه فروش مواد محترقه در کمین کاربران فضای مجازی هستند.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ مهدی قاسمی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحه‌های جعلی تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
وی با اشاره به دستگیری شماری از این مجرمان، اعلام کرد: بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد مواد محترقه کشف شده غیراستاندارد و در برخی موارد دست‌ساز و ناایمن بوده و احتمال بروز صدمات جانی و مالی را برای خریداران بوجود می‌آورد.

ghasemi fata b
رئیس پلیس فتا بوشهر تصریح کرد: علاوه بر این، مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی می‌کنند و در ادامه متقاضیان خرید این اقلام که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند را به درگاه پرداخت جعلی از قبل طراحی هدایت و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
وی اضافه کرد: مجرمان با سوء استفاده از این ایام و تبلیغات دروغین به شیوه های مختلف دیگر از جمله دریافت پول و ارسال نکردن مرسولات به دست متقاضیان نیز از طعمه های خود کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس فتا بوشهر با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی و پرهیز از اعمال پرخطر چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی مهم است، از والدین بوشهری خواست: هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.
قاسمی توصیه کرد: پدر و مادرها با رعایت و نظارت بر اعمال کودکان خود، مراقبت کنند تا چهارشنبه‌ آخر سال تبدیل به چهارشنبه سوزی نشود.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group