شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به نزدیک بودن عید نوروز و افزایش خریدهای حضوری و اینترنتی، توصیه‌هایی را برای افزایش ایمنی خرید و حفاظت از اطلاعات حساب بیان کرد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه‌شنبه گفت: با نزدیک شدن ایام عید تبلیغات برای فروش کالاها و خریدهای اینترنتی افزایش چشمگیری یافته و کاربران در هنگام خریدهای برخط، نکات امنیتی مرتبط با کارت‌های بانکی را رعایت کنند و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.
وی با تاکید مجدد بر خرید از سایت‌های معتبر، یادآورشد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجهه با تبلیغات متنوع در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج‌های آنلاین مراقب باشند تا به لینک‌های جعلی هدایت و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
رئیس پلیس فتا بوشهر توصیه کرد: کاربران نباید به آگهی‌های فریبنده، فروش در صفحات اینستاگرامی و سایت‌های واسط اینترنتی توجه و به ادعاهای طرف مقابل بدون تحقیق و بررسی، اعتماد کنند.

kharid hozoori
قاسمی به شهروندان هشدار داد: از پرداخت هرگونه مبلغی اعم از بیعانه و پیش‌پرداخت تا قبل از تحویل و رؤیت کالای مورد توافق، خودداری شود.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره خریدهای حضوری نیز توصیه کرد: شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالاها و خدمات استفاده می‌کنند دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها، تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد.
وی افزود: شهروندان نباید رمز کارت خود را به فروشندگان سیار اعلام کنند بلکه بهتر است انجام عملیات بانکی از سوی شخص صاحب کارت انجام شود.
قاسمی اضافه کرد: هم استانی‌ها در هنگام پرداخت از طریق کارتخوان‌ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند تا از اسکیمر و کپی شدن اطلاعات حساب بانکی در امان بمانند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد: بخش گزارشات مردمی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتیWWW.Cyberpolice.ir آماده دریافت هرگونه موارد مجرمانه یا مشکوک مشاهده شده توسط کاربران و همچنین ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف سایبری روزمره است.
وی گفت: با توجه بیشتر هم‌استانی‌ها به توصیه‌های هشداری و آموزشی پلیس فتا، شاهد افزایش استفاده ایمن از ظرفیت‌های مثبت فضای مجازی در استان بوشهر هستیم./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group