يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مدیرکل غله استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲۴۰ تن آرد معادل ۶ هزار کیسه برای استان بوشهر پیش بینی شده که نسبت به ۱۳۰ تن سال گذشته ۸۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، جمال زارعی مدیرکل غله استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون ذخیره گندم، برنج و شکر در این استان انجام شده و هیچ مشکلی در زمینه تامین این کالاها در عید نوروز و ماه مبارک رمضان وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به موجودی گندم استان بوشهر که ۱۵ هزار تن است و ۱۴ هزار تن دیگر در حال بارگیری است؛ برای انتقال به این استان مشکلی در زمینه تامین این محصول استراتژیک وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن فصل خرید جدید گندم (از اوائل اردیبهشت) با هیچ مشکلی از نظر ذخیره این محصول استراتژیک روبرو نخواهیم شد. همچنین با توجه به بارش‌های مناسب سال زراعی جاری خرید ۱۰۶ هزار تن گندم در استان بوشهر در سال زراعی جاری پیش بینی شده است.

این مقام مسئول اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در این ارتباط ۱۳ مرکز خرید گندم پیش بینی شده اما با تائیدیه استاندارد، شمار مرکز خرید در استان بوشهر به ۱۵ مرکز افزایش می‌یابد.

ard ehtekari

وی با اشاره به تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۲۴۰ تن آرد معادل ۶ هزار کیسه برای استان بوشهر پیش بینی شده که نسبت به ۱۳۰ تن سال گذشته ۸۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

زارعی یادآور شد: مکاتباتی در مورد ساعت کشیک نانوایی‌ها، کارخانه‌های آرد و شرکت حمل و نقل خلیج فارس در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان صورت گرفته است. با توجه به معطل ماندن کامیون حمل آرد پشت ترافیک و بروز برخی مشکلات در نوروز گذشته با هماهنگی انجام شده امسال بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیسه آرد در انبارهای این شهرستان ذخیره شده است.

مدیرکل غله استان بوشهر گفت: افزون براین در زمان حاضر 5 هزار و ۵۰۰ تن برنج و یک‌هزار و ۵۰۰ تن شکر در این استان ذخیره سازی شده و با این ذخیره سازی مشکلی در عید و ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت. امسال تاکنون ۵۹۳ تن برنج هندی و ۲۹۷ تن برنج تایلندی، ۱۷۶ تن شکر خانوار و ۵۶ تن شکر صنف و صنعت در استان بوشهر توزیع شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group