يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

اجرای دوره آموزشی خبرنویسی درراستای افزایش سطح علمی کارکنان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر با هدف پرورش فعالیت خبرنگاری در روز چهارشنبه 3/12/1401 درسالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر؛ این کارگاه آموزشی با حضور مسئولین روابط عمومی و تعدادی از مدیران و کارشناسان صمت شهرستانها و مرکز استان توسط استاد هادی حاجی زاده از ساعت 8 لغایت 12 روز چهارشنبه 3 اسفندماه سالجاری تشکیل شد.
هادی حاجی زاده در این دوره آموزشی با اشاره به ضرورت کسب مهارت خبرنویسی برای هر فردی که قصد فعالیت خبرنگاری دارد، افزود: رعایت نمودن اصول اولیه و توجه به نکات مهم دراجزاء یک خبر نظیر روتیتر، تیتر، لید و بدنه خبر بصورت صحیح و کامل با رعایت اصول نگارشی مربوطه برای هر رسانه ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی در ادامه ضمن بیان اصول خبرنویسی و اهمیت ارزش های خبری، نحوه تدوین و گزینش اخبار مهم، انتخاب تیتر و مهارت های لیدنویسی را به صورت تئوری و عملیاتی برای شرکت کنندگان تشریح نمود.
محمد مهدی مبارکی مسئول روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه خبرنویسی یک ابزار مهم برای اطلاع رسانی است عنوان کرد : رعایت اصول صحیح خبرنویسی برای اهالی رسانه و روابط عمومی ها یکی از ضروری ترین نیازهای اطلاع رسانی است.
مبارکی گفت: به منظور تسریع در اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت های مهم حوزه صنعت،معدن و تجارت ، پس از کسب مهارت خبر نویسی، از این پس انتظار می رود هر کدام از کارشناسان و مدیران بخش های مربوطه بصورت خودجوش نسبت به تولید اخبار بخش مرتبط ، همکاری بیشتری با واحد روابط عمومی اداره کل داشته باشند.
در پایان این کارگاه ضمن پاسخگویی به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان از سوی استاد مربوطه ، بصورت عملی چند خبر تولیدی در چند روزنامه مختلف به صورت نمونه آسیب شناسی و نقاط ضعف آنها تشریح شد.

khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1khabarnevisi 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group